Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbod romeinse kaarsen & babypijlen
Dat van de instabiliteit klopt natuurlijk ook wel, vergeleken met bijvoorbeeld een cake. Evenals babypijltjes zijn single shots makkelijk neer te leggen of op een andere manier verkeerd te gebruiken. Dat geldt in zekere zin voor al het kleine vuurwerk. Grote, duurdere dingen lenen zich gewoon minder voor misbruik, al is het alleen al vanwege het geld dat erin geïnvesteerd is.

Endurance · Fidelity · Intelligence
Antwoord }
Zelf koop ik al jaren geen babypijlen en/of romeinse kaarsen meer, dus mis die dingen niet, maar in mijn ogen is ELK verbod bijdragend aan een totaal-verbod. Oftewel: Lukt het niet direct, proberen de haters het wel indirect steeds een stap verder te zetten. Tot we helemaal niks meer mogen afsteken, waardoor het vuurwerkverbod een echt FEIT is geworden, en dat allen zonder dat we er wat tegen doen, want agh: T zijn maar 2 dingen elke keer die verdwijnen die wij meestal sowieso niet meer afsteken. Zien we nu met t feit dat vanaf volgend jaar t volgende product misschien word verboden: De mini-single shots...Oké jaar oud item, maar toch.
Eigenaar van Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.
 / Vroeger bekend onder de naam "Herdervriend" en/of "Firewebs" / Dol op siervuurwerk en fotografie!
Antwoord }
Ik weet niet of het verstandig is om het zo extreem te zien. Het heeft puur te maken met veiligheid en het voorkomen van slachtoffers. Minder slachtoffers werken een totaalverbod juist tegen.

Endurance · Fidelity · Intelligence
Antwoord }
De single shots zullen er waarschijnlijk volgend jaar ook uit gaan. als ze elk jaar gaan kijken met wat voor vuurwerk de meeste ongelukken gebeuren of het meest onveiligst is, krijg je steeds minder producten. en hou je op een gegeven moment niets meer over.. maar zolang ze in de EU geen gezamenlijke richtlijnen volgen is het dweilen met de kraan open.
Pyromaniac! Cool
Antwoord }
Voorlopig worden de single shots nog gewoon geïmporteerd door de groothandels, dus voor 2019 ligt er iig nog geen verbod voor de consumenten op tafel.
Antwoord }
geen verbod, maar er zouden plannen zijn om ze niet meer te importeren naar Nederland. ook omdat het niet meer rendabel zou zijn voor de importeurs. zoiets had ik begrepen
Pyromaniac! Cool
Antwoord }
Hoever willen ze gaan vraag ik me af?

Het verbod van de babypijltjes en kaarsen is ontstaan door onjuist gebruik.. de handleiding op het product was toch duidelijk. Dat de eindgebruiker het vervolgens anders gebruikt, tja..
Hetzelfde is nu aan de hand met singleshots.. moge duidelijk zijn dat ze de lucht in moeten en niet als voetzoeker de straat over gaan. Maar ja, als dat ons ook word ontnomen, whats next?? Degene die het weten te verpesten voor ons liefhebbers komen vast wel weer met andere creatieve ideeën, ware het niet dat ze straks met een pot onder de arm de straat door rennen??
Ik zeg eerlijk dat ik geen idee heb hoe je zoiets kan voorkomen hoor, voorlichting e.d. gaat bij de pubers (en ook volwassenen) toch het ene oor in en de andere uit.. en het verhaaltje voor een geheel verbod doet ze weinig. Wel is zo, dat als vuurwerk gebruikt zoals het niet zou moeten en de groep azijnzeikerds alleen maar groter word, we wel moeten vrezen.
Antwoord }
Ik had vorig jaar ook gezegd dat het nog niet eens zo verkeerd is om de babypijltjes te verbieden. Je hebt gewoon 144 stuks in 1 pakje zitten en niemand bukt zich 144 keer voor zo'n pijltje. Dus gaan ze een heksenkring oid maken waardoor ze overal heen schieten. Blijft jammer, maar ik snap dit punt van verbieden best. Ik ben er alleen ook mee eens dat dit ook het begin was van meerdere verboden... Dus ben benieuwd tot hoe ver dit gaat.
Antwoord }
Single shots worden niet verboden. De brancheorganisatie heeft aangegeven deze vanaf 2018 niet meer te importeren.
Er komt geen wet of iets dergelijks,dus afsteken wordt ook niet verboden.
Antwoord }
Naar alle eerlijkheid moet ik ook toegeven dat ik als kleine jongen het op den duur ook zat was op 144 van die lontjes aan te steken vanuit een flesje o.i.d. en vaak had ik niet 1 doos van die gekke dingen. Dus babypijltjes missen doe ik niet, echter romeinse kaarsen dan weer wel.
Antwoord }

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)