Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oude AVP herinneringen!
Dit topic even verplaatst, hoort natuurlijk in het VROEGÂH gedeelte Biggrin
Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
Antwoord }
AVP 2008/2009... Op een regenachtige middag kreeg ik een bericht van iemand die zich Cees noemde.
Cees, vroeg me in een privé bericht of ik er weleens over nagedacht had om te helpen in een vuurwerkwinkel?!

Dat had ik zeker, dat was een droom. Tot die dag dacht ik altijd dat het vuurwerk gewoon in dozen in een kamertje achterin de winkel stond.
Direct gereageerd dat ik zeker interesse had en dat ik graag langs wilde komen.

Kort daarna in de tram en de metro gesprongen om aan de Boezemsingel kennis te maken met Top Hout (Vuurwerk).
Een rondje door de winkel, een rondleiding door de bunkers tot ik de vraag kreeg wat de hardste single shots waren van NL.
Asian Thunder vertelde ik! Daar was hij het niet mee eens, hij pakte een Binkie en stak hem af! Wat een knal, een vuurwerkwinkel met een eigenaar die zelf ook maf is van vuurwerk... Het kon niet mooier!

Dankzij AVP heb ik toen de kans gekregen om in een winkel te werken, bij importeursdemo's welkom te zijn, met als hoogte punt naar China in 2010...

[-] The following 7 users say Thank You to ~Dim~ for this post:
  • Arjan, Dutcheese, Knetternal, Mjd, Roel, Vlinderbommetje, vwkfreak1989
Antwoord }
(03-09-2017, 11:02)Roel schreef: Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.
Cool De honderden "Vroeger, toen.." oneliners in het museum hoekje, elk jaar werd de lijst langer, elk jaar maakte ik een totaal lijst waarmee we verder gingen, op den duur pastte de lijst niet meer in één post. Ik dacht dat we daar toen in 2006 mee begonnen waren. Uiteraard is alles bewaard gebleven, je kan ze hier lezen: 
Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.

De AVPers die deze lijst bij elkaar bedacht hebben staan natuurlijk in de hall of fame.  Laugh  Ook leuk om de oude forumnamen weer eens door te lezen. 

multivlaai, paashaas, svea, edgar, roel, thunderboy, jawe, srcl2, butcher, cracker69, tom, studio, bas, arcenist, cameo, cortje, salute_shell, wjtv, poziloc, pyromania, knallpatroon, moontan, aftershock, exchange, tellurian, david, las vegas, arjan, dslingerland, kraanvogel, extreme_power, de dominee, ook mooi, cool37, laurens, bally, titaniumsalute, remmexx, ganjaa, roland [x], michelangelo, lenny111, tedjeB, moontan, UniTaSBaS, The cigarman, dw2000, exchange, jaspertjuh, pyromaniac21, oerendhard, laurens, kamikaze13, Lesli, jappy-b, darksoul, jeroenttje, schnap, sisser, puur1, horsebrand, XXplosive,  hugoboss, firezi, petertje, pyromaantje16,  Mr.Y^, pyromaniac21, DW2000, DLO, lantaarnpaal, Edgar, bas, don-pinda, bbmarty,aftershock, ex-shooter,  pyromanya, zappy, blubblub, pyromaniac1975, rickoisterwijk, vliegend lontje, dupske, doodskopper, fireworks ttb, sander18, deurne86, big spanisch, pittbullsyndikaat, rickyO, rubiooo, infinity, croafca, roelvw, pyro-power, mjd, spunky33, blackpowder, saluting shadow, effesnel, arcenist, dupske, saied, bloodyfrits, spunky33, sirius, dupske, pyrojezze, barret rifles, ddfirework, pyromania, vuurwerk-man, lawinepijl123, extreme power, meer914, pyrofreak09, xcess, decicutter, fireworks ttb, rammelpot, B-demp, aka-runner, 3xh-avp, DW2000, kosters, lichtbruisend, remcus, shellfreak, thierry, sisser, exchange, jessep963, pyromaniac21, nekschot, mascleta, palmpistil, pyroteamzuid, the stig, jawe, gabberpiet, magnolia, elite, the cigarman, vwfreakhveen, vwfreak91, Cameo, dupske, flowerpower, tim-sdg, rammelpot, aartvanmaren, oerendhard, edgar, vuurtje, pyro023, morningglory, kvh-wezep, widowmakerr, bloodwake, flowerpower, SrCl2, multivlaai, noxius, frankyboy, dsnl. Daevic, ambachter, salute_shell, Coolmartin1978_1, tompa, cyprien, thomgun, nlvuurwerk, vuurwerk, moshcore, tuur, vinny, kraanvogel, dennis, mr banaan1, senn

Een beetje offtopic, maar meneer Roel, ik voel mij vereerd Happy  Het is idd leuk om ff door de lijst te scrollen en toch zo'n 70% zie ik elke jaar weer verschijnen of het forum nu een paar dicht is of niet, je ziet de " vaste vroegah leden " altijd weer terug komen, dan heb je al forum eigenaar toch iets verdomd goed gedaanTongue
[-] The following 2 users say Thank You to Remcus for this post:
  • Mjd, Roel
Antwoord }
donders ik sta er ook tussen joh...had toen nog een 1 achter mijn naam Laugh .
vroegah lijkt alweer zolang geleden...maar gelukkig van vuurwerk weet ik nog een hoop te herinneren.....niet alles maar wel een hoop...toen de winters nog echte winters waren...
hopen dat het er dit jaar weer 1 word.
maar de laatste 4maanden van het jaar gaat mijn leeftijd van 47 weer terug naar 16...
blijft zo leuk dit spul....dan ben je weer even kind Thumbsup
[-] The following 2 users say Thank You to puur for this post:
  • Mjd, Roel
Antwoord }
ik weet nog goed, altijd al fan van vuurwerk, en na het kopen nooit echt tevreden, totdat ik in 2005 avp ondekte  en ik hierdoor eerst eens goed kon lezen wat mooi en slecht was, waardoor ik mijn aankopen daarop kon aanpassen, en vanaf die tijd altijd mooi vuurwerk gehad. Thumbsup
[-] The following 1 user says Thank You to haplo for this post:
  • Mjd
Antwoord }
Ik weet nog goed dat het augustus 2006 was, midden in de zomervakantie, en ik had al retezin in O&N. Mijn ouders werden helemaal gek van me, ik kon er niks aan doen. Ik wist nog helemaal niet van het bestaan van AVP af en heb destijds een account aangemaakt op Freakpyromaniacs. 

In 2007 was ik er ook alweer weer vroeg mee bezig maar toen vond ik AVP. Dat was echt thuiskomen in een warm bad. Echt een superforum! Ik dacht dat ik de enige gestoorde was die gek was van vuurwerk, maar als je dan op AVP komt dan voelt dat echt als een warm bad. Mijn allereerste topic was er 1 over het Crown Executive Pakket van Broekhoff, wat een tijd heb ik er in gestoken om van alle producten filmpjes te vinden. Geniaal wel.

Het was altijd superleuk om de tripreports te lezen (vooral die naar Baarle) en het photoshoptopic zal ik ook nooit vergeten. En het vuurwerkblunderstopic, als die er nog niet is dan maak ik die zo even. 

En dan eind januari als AVP weer dicht ging, dan zat heel de chat van PyroFM vol met mensen en dan was ik echt beduust als het forum definitief weer 7 maanden dicht ging. En dan voelde het de eerste week echt een beetje als een leegte, omdat je niet 'even' de AVP kroeg in kon. Geniale tijden!
Antwoord }
Mijn herinneringen:

-Verhalentopic! Al ken ik ze zowat uit me hoofd (met name die van Coen) ik blijf ze keer op keer lezen.
-Tripreports.. heerlijk om te lezen hoe makkelijk het sommige afging en andere wat minder.
-En de nodige sfeertopics dragen ook hun steentje bij, waarbij ik net toch ook weer een "oh jaaaa" moment had met de kamer van Rick en zijn hijskranen..

Maar ook het winnen van de prijsvraag in toen het laatste jaar van AVP.
Je moest de nodige vragen beantwoorden (in mijn geval voor de Rijswijkse Vuurwerkhal) en als je gewonnen had zou je in de nachtbrakers uitzending gebeld worden. Uiteraard moest je wel opnemen.
Ach, je kent de gedachte wel.. ik win toch niet.. met dat motto ging ik begin van de nacht dan ook slapen (ja sorry, ik word ook een dagje ouder) maar ergens had ik wel zoiets van, hmm geluid maar van me mobiel toch iets harder zetten voor het geval dat!! En ja hoor.. dat kreng ging nog af ook.. ik was 2e geworden en mocht een box van ChinaRed afhalen.. Waanzinnig!! Thumbsup
Hoewel dat jaar ook de boeken in ging met het sluiten van AVP, is het voor mij wel een onvergetelijke afsluiting geweest door het winnen.
Antwoord }
Vroeger toen de prijswinnaars nog telefonisch benaderd werden tijdens een PyroFM uitzending en op moesten nemen met "AVP vuurwerk"  anders wonnen ze geen prijs.
Hierdoor hebben toch behoorlijk wat mensen een prijs aan hun neus voorbij zien gaan, omdat ze opnamen en eerst hun eigen naam zeiden. Biggrin

Misschien moeten dat maar weer eens gaan invoeren voor dit jaar  Innocent
Antwoord }

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)