Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar te verkrijgen
Goedenmorgen,

Ik weet niet of ik het mag vragen hier, maar probeer het.

Ieder jaar rijden wij de grens over. Vroeger gingen we vaak naar Duitsland, maar de laatste 2 jaar zijn we naar Zena geweest in Maaseik. Leuke winkel met veel keus. Echter wat ik me afvraag. Het siervuurwerk wat ik daar koop is niet bijzonder zwaar. Het voldoet aan dezelfde regels als hier bij ons in Nederland?

Wat zijn de mogelijkheden voor het kopen van zwaarder siervuurwerk en wat heb ik daar voor nodig? Ik heb weleens begrepen dat ik dan een KVK uittreksel nodig heb. Dus mijn vragen

Waar is het verkrijgbaar?
Wat zijn de voorwaarden?
Verkopen die ook het hele jaar?

Alvast bedankt.
Antwoord }
Het KvK tijdperk ligt al een tijdje achter ons, vroeger (jaar of 10 geleden) kon je idd met KvK bij Alpeco in België zwaarder knal en siervuurwerk kopen. Maar die maas in de wet is dus al wat jaren geleden gedicht.

Wil je zwaarder siervuurwerk kopen dan wat er in Nederland verkrijgbaar is dan zul je dus verder Europa (Polen, Tsjechië, Zwitserland, bijv.)  in moeten trekken of op zoek moeten gaan naar een illegale handelaar binnen Nederland, maar dat zul je toch echt zelf moeten gaan uitzoeken Wink
[-] The following 1 user says Thank You to X-Treme for this post:
  • jaypyro
Antwoord }
(25-09-2017, 11:14)X-Treme schreef: Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.
Het KvK tijdperk ligt al een tijdje achter ons, vroeger (jaar of 10 geleden) kon je idd met KvK bij Alpeco in België zwaarder knal en siervuurwerk kopen. Maar die maas in de wet is dus al wat jaren geleden gedicht.

Wil je zwaarder siervuurwerk kopen dan wat er in Nederland verkrijgbaar is dan zul je dus verder Europa (Polen, Tsjechië, Zwitserland, bijv.)  in moeten trekken of op zoek moeten gaan naar een illegale handelaar binnen Nederland, maar dat zul je toch echt zelf moeten gaan uitzoeken Wink

Oke dank je wel voor je snelle antwoord. 

Dus het zwaardere vuurwerk is ook niet meer in Belgie te verkrijgen?
Antwoord }
Nee, wat je de afgelopen jaren in België bij Zena hebt gezien aan siervuurwerk is het zwaarste wat daar nog te verkrijgen is, ongeveer vergelijkbaar met Nederland. De regels voor knalvuurwerk zijn sinds 1 juli ook veel strenger geworden in België en ook dat aanbod is veel verder ingeperkt.
Antwoord }
(25-09-2017, 11:29)X-Treme schreef: Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.
Nee, wat je de afgelopen jaren in België bij Zena hebt gezien aan siervuurwerk is het zwaarste wat daar nog te verkrijgen is, ongeveer vergelijkbaar met Nederland. De regels voor knalvuurwerk zijn sinds 1 juli ook veel strenger geworden in België en ook dat aanbod is veel verder ingeperkt.

P1 categorie laat dit weer toe in België. nitraten, rollen, strijkers. Zena gaat dit binnenkort allemaal verkopen.
ook zijn ze een samenwerking met Funke aangegaan.
Pyromaniac! Cool
Antwoord }
Klopt ik hoorde ook al wat verhalen in de wandelgangen over mogelijk nieuwe producten, maar eerst maar eens even afwachten wat er allemaal definitief in de winkel komt.
Antwoord }
Morgen ik in de buurt bij Baarle Hertog. Heeft het zin om binnen te lopen, of hebben ze nog weinig tot niets?
Antwoord }
Je kan ze het beste even bellen om te vragen hoe de voorraad is, in baarle zijn de bunkers niet zo heel groot dus de voorraad veranderd vrij veel.
Antwoord }
de nieuwe P1 producten (inclusief Funke producten) stonden bij Zena mega store maaseik al uitgestald, dummy's uiteraard. verwachting ligt dat ze rond oktober / november de eerste partij P1 lading binnen komt. Xtremerides had wel de primeur om al wat producten te mogen testen. video staat op ze kanaal
Pyromaniac! Cool
Antwoord }

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)