Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Duitsland p1?
Hallo! Mede fanaten... en sorry als ik hem verkeerd plaats... 

We hadden gister in de chat een leuke discussie..
Over duitsland en p1...

Dus ging even zoeken , en kwam uit bij o.a "crazy robots" als p1 ook andere bekende knallers.  Thumbsup

Zal in de toekomst vaker p1 komen? Of mis ik wat? 

Link:

Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.
Antwoord }
P1 is de nieuwe classificering voor noodsignalen. Duitsland, maar ook Belgie maken hier gebruik van voor sommige artikelen. In de oude opzet was dit ook al zo. Hierdoor kon je bijvoorbeeld het gehele jaar Weco Corsair strijkers kopen bij Duitse winkels. Deze vielen toen onder de noemer "vogelschreck". 

Met de nieuwe regels zijn zowel de ooster- als de zuiderburen "creatief" geworden. Meer zeg ik er maar even niet over. Bij artikelen onder P1 geldt enkel dat je minimaal 18 jaar oud moet zijn. Het mag het gehele jaar verkocht worden. 

In Nederland kennen wij deze regel niet. Of eigenlijk, we kennen 'm wel (want Europees), maar we weigeren deze toe te passen. Dat mag. Hierdoor zijn deze artikelen strafbaar zodra je Nederland weer binnen komt. 

Of er meer van komt? Ik voorspel dat het in zijn geheel snel zal verdwijnen. De classificering (en het bedoelde gebruik) ten opzichte van het daadwerkelijke gebruik conflicteren immers.
[-] The following 1 user says Thank You to Cameo for this post:
  • Mixel
Antwoord }
P1 is een maas in de wetgeving. In NL lijkt het niet zo'n vaart te lopen maar in de landen om ons heen wordt gretig gebruik gemaakt van die maas. Zolang als het duurt want het lijkt een kwestie van tijd voordat de wetgeving van die landen hierop zal worden aangepast. Dus in toekomst vaker zoals je vraagt verwacht ik niet.
Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: Registreer of Log in om alles correct te kunnen bekijken.

[-] The following 1 user says Thank You to gizmo75 for this post:
  • Mixel
Antwoord }
Vind het wel lachen, crazy robot en ook c3 bp gezien op de sites...
Antwoord }

Pyromaniac! Cool
Antwoord }
Uit betrouwbare bron vernomen, dat in belgie zelfs nog dit jaar de maas in de wet word aangepast. Jammer, maar het was te verwachten..
Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
Antwoord }
zonder P1 is België toch wel afgeschreven, een doodsteek voor ze. de regels omtrent Cat 2 waren prima. snap niet waarom daar ineens weer aan gesleuteld moest worden. waar een wil is, is een weg voor vele, en dan kom je toch al weer gauw uit in de illegale handel / oost blok. met veel extremere producten Cat 3 en 4
Pyromaniac! Cool
Antwoord }
Eens, maar de oude voorraad mag uitverkocht worden en reken er maar op dat, dat heel erg veel zal zijn  Biggrin
Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
Antwoord }
Cat 3 en 4 word ook lastiger (van horen zeggen) in het oostblok... 

Ach inslaan, of over paar jaar met deksels en pannen  hengsten  Thumbsup Whistling
[-] The following 1 user says Thank You to Mixel for this post:
  • Mjd
Antwoord }

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)