Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Familie uitje naar Duitsland
Dit jaar besloot me vrouw mee te willen om eens vuurwerk te kopen in Duitsland, het idee om te shoppen met een winkelkarretje in een Lidl of Aldi bevalt haar wel. Omdat we ook met ons werk zaten besloten we om donderdag de 29e maar te gaan rijden, plan was om vroeg in de ochtend te vertrekken. Je leest het goed, het plan was.. want de realiteit lag toch wat anders.

Het begon al met het niet horen van de wekker, over achten schrok ik wakker.
Met de nodige haast schopte ik me vrouw wakker en daarna me kids. "Hup onder de douche, we moeten al weg zijn" schreeuwde ik door huis.
Uiteindelijk iedereen voor tienen in de auto weten te krijgen en dan tot de conclusie komen dat je nog moet tanken (dat was een groot piep moment).
Al met al kon de rit om precies 10:05 richting het oosten gaan beginnen. De verwachte aankomsttijd was 11:45.

Onderweg te maken gehad met zeer dichte mist, wat de rit toch wel wat vertraagde.
We besloten om net voor de grens nog even bakkie te nemen om daarna het ritje voor de laatste kilometers af te maken.

Omdat ik met 3 kids op de achterbank zat besloot ik maar de grensplaatsen af te gaan met de hoop dat het mee zou vallen, het was tenslotte al begin van de middag dus de meeste freaks en die-hard vuurwerkfans zullen wel geweest zijn dacht ik nog (FOUT!)

Van te voren had ik al besloten om er bij Elten af te gaan en niet bij Emmerich of dat verstandig was weet ik niet, maar heb aardig door kunnen rijden binnendoor naar Emmerich. Eerste winkel die we tegen kwamen was de Lidl.. niet te geloven hoelang die rij was! Ik heb niet eens de moeite genomen om de parkeerplaats op te gaan. Ik besloot door te rijden naar Trinkgut, ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar wie weet hadden ze nog wat leuks liggen en als je daar toch bent kan je net zo goed nog wat "vocht" meenemen.
Moet zeggen dat ze het vuurwerk goed aanvulde, maar ben niet zo'n fan van hun assortiment. De oudste van mij vond daarin tegen de serie met de Böse figuren wel leuk en heeft daarvan een paar potten meegenomen en een pijlenpakket van een tientje.

Vervolgens richting Aldi, maar had al een voorgevoel dat het ook daar niet rustig zou zijn en daar had ik gelijk in.
Ook hier tot ver op de parkeerplaats een rij en ik had geen zin om achteraan te sluiten.

Ik besloot om door te rijden naar Rees en onze geluk daar te beproeven.
Dus weg uit Emmerich en binnendoor naar Rees.. even los van vuurwerk, wat is dat in Duitsland met die verschillende snelheden?? My God..
van 50 naar 70 en dan naar 100 om vervolgens weer terug te moeten naar 50 om niks, dan in het ene dorpje weer 70 en de ander 50 en dan mag je weer 100. Oh nee, toch weer terug naar 70.. even serieus?! Maak een beslissing met een snelheid beste buren! Pinch

Goed, we arriveren bij de Lidl in Rees. Moet zeggen een stuk rustiger, echter stond er wel een kleine rij buiten te wachten.
We besloten achter aan te sluiten met een bestellijst en op ons gemak vulde we in wat we wilde hebben. Na een goed kwartier te hebben gewacht en mogen watertanden bij wat andere al konden inladen mochten wij de winkel in. Ook hier moesten wij nog een minuut of 10 wachten voordat we de lijst mochten afgeven.
Helaas was niet alles meer aanwezig, maar was tevreden met wat ik terug kreeg in me karretje. We besloten om nog een rondje in de winkel te doen en mijn oog viel op het vuurwerk wat nog in de schappen lag. Opmerkelijk genoeg lagen hier zelfs nog spullen tussen die ze achter al niet meer hadden, dus gauw me wagentje aangevuld en met slechts 2 ontbrekende artikelen van lijst heb ik me naar de kassa begeven.

Omdat we een redelijk lange tocht voor de kids erop hadden zitten besloten we onze benen even te streken en rond te wandelen, laten we het cultuur op snuiven noemen. Daarbij liepen we ook langs de Aldi waar het ook aan de drukke kant was, dus die heb ik links laten liggen.

Vervolgens zijn we wat rond gaan rijden en kwamen een Netto tegen.. toch even snel stoppen.
Na 1 minuut stond ik weer buiten, want ze hadden op slechts wat kindervuurwerk helemaal niets, ondanks de grote reclame borden die buiten stonden.

Toch wel enigszins teleurstellend met wat ik had besloot ik terug te kregen richting Emmerich om de Kaufland in te schieten, niet alleen voor vuurwerk maar ook voor boodschappen (ben er tenslotte toch). Gelukkig waren de dames druk bezig met bijvullen en heb ik nog wat leuk vuurwerk weten te scoren.
Na buiten een broodje te hebben genuttigd besloten we dat het goed was voor vandaag en weer terug te keren.

Totaal niet nadenkend rij ik de gebruikelijke richting naar de snelweg en kon vrolijk achteraan sluiten. Ik heb totaal een uur erover gedaan om op de snelweg te komen, wat een ramp zeg! Gelukkig wel zonder gezeur de grens overgekomen en bij de eerste beste pomp even gestopt voor een sanitaire stop en een bakkie.
Daarna terug de snelweg op en konden wederom achter aansluiten, ditmaal door een ongeval. Het beloofde een lange terugrit te worden gezien de mist ook weer begon aan te dikken.

Toch hebben we genoten van ons familie uitje, ondanks dat ikzelf bepaalde situaties verkeerd heb ingeschat.
Eind dit jaar is de bedoeling dat we weer met z'n allen gaan, echter rij ik dan nog een kilometer of 50 verder Thumbsup
[-] The following 5 users say Thank You to Breeze for this post:
  • afcajax, bruijntjeluc, Eindje-Pyro, Mjd, Robin
Antwoord }
Wahaha lidl idd een drukte maar komt ook omdat er binnen geen rij staat. Aldi altijd druk maar schijn bedriegt want dat gaat super snel.

Maar wat een drama in elten ook, normaal met tanken ben ik met 3 minuten klaar, nu 1,5 uur over gedaa  Ohmy
No pyro, no party! Cool  
Antwoord }
Ik zorg altijd dat ik klokslag 6 uur bij de Aldi in emmerich sta, nooit problemen met drukte daardoor Smile
Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
Antwoord }
6 uur doe ik me mormels thuis niet aan.. Als ze besluiten dit jaar niet mee te willen, ga ik me er ook aan wagen om rond die tijd er te staan.
Antwoord }
Leuk dat je Duitsland hebt gedaan dit jaar. Ik ben er al jaren fan van. Het vuurwerk is er net weer even anders dan in Nederland. Niet perse beter of slechter, ook niet harder of zachter, maar gewoon anders.

Qua drukte zijn de grensplaatsen idd altijd drama. Beter ga je iets dieper Duitsland in. Ik erger me nl. al jaren aan de Hollandse drukte bij de grens. Manieren zijn dan ook vaak ver te zoeken. Als een medewerkster voorraad komt bijvullen, wordt de kar geplunderd voor ze deze kan neerzetten. Schaam me vaak dood.

Ik hou dan toch meer van "gemutlich". Dit jaar lekker doorgereden naar Wuppertal. Sowieso heeft Talfeuerwerk.de een bijzonder complete collectie, waaronder de snipperkanonslagen, maar ook heel veel pareltjes van cakes voor een zacht prijsje. We konden rustig shoppen, nergens stress, nergens file. Heerlijk.
[-] The following 1 user says Thank You to Cameo for this post:
  • Robin
Antwoord }

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tripreport Emmerich Duitsland 2014 Mies 5 384 12-12-2016, 21:45
Laatste bericht: feabal

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)