AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Al bijna 15.000 meldingen op meldpunt voor behoud vuurwerktraditie
Iets meer dan twee weken na de opening van het meldpunt ikervaargeenoverlast.nl zijn er al bijna 15.000 meldingen binnen van mensen die vinden dat het zelf afsteken van legaal consumentenvuurwerk in eigen straat op oudjaarsdag mogelijk moet blijven, met behoud van de huidige afsteektijden.  

Het meldpunt is opgezet door de Vuurwerk Federatie, een samenwerkingsverband tussen de grote vuurwerkfora en Facebookpagina’s in Nederland. Doel is het laten horen van een tegengeluid namens de vele miljoenen vuurwerkliefhebbers in ons land. Het meldpunt is geopend sinds vrijdagavond 23 november. 
Als bekend is de meerderheid van Nederland tegen een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. In de gemeente Ede bijvoorbeeld gaat het om liefst 60 procent, zo bleek onlangs uit een enquête die door het AD werd gehouden. Een onderzoek door de Telegraaf wees vorige week uit dat het merendeel van de Nederlanders het afsteken van vuurwerk op straat een echte Hollandse traditie vindt.

Overigens is de Vuurwerk Federatie niet blind voor misstanden en randverschijnselen die te maken hebben met vuurwerk. Ze veroordeelt het gebruik van illegaal vuurwerk en het afsteken van vuurwerk buiten de wettelijke afsteektijden. Tevens propageert de federatie het gebruik van een vuurwerkbril en ontraadt ze het gebruik van alcohol en drugs door mensen die vuurwerk afsteken. 

www.vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/

BRON
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord

Ik had op meer meldingen gehoopt maar volgens mij is dit meldpunt nog niet bekend genoeg bij de mensen. Ik hoor er niemand over in mijn directe omgeving.
[-]
  •
In ieder geval positief dat ergens het nieuws gehaald wordt. (ook al is het een lokale site)
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Ja maar er is bijna geen aandacht van de landelijke media hiervoor. Van dat andere (walgelijke) meldpunt werd elke dag melding gemaakt in de kranten, op de radio en zelfs op tv.
Er zijn ook minder polls heb ik het idee. Of ik kan ze niet vinden. We hebben de grote landelijke poll gehad van het AD en aanverwante kranten maar daar is ook niet al teveel aandacht voor geweest. Laatst werden de resultaten nog een keer naar voren gehaald maar dat was het dan wel.
Misschien was de uitslag niet wat ze gehoopt hadden en is er daarom niet veel ruchtbaarheid aan gegeven.
[-]
  •
Ik vind het aantal meldingen tot nu toe een beetje tegenvallen. Toen bovenstaand bericht naar buiten kwam, waren er al bijna 15000 meldingen. 11 dagen later zijn dit er nog geen 18000.
Het lijkt wel alsof het initiatief een beetje aan het doodbloeden is.
Ik blijf trouw elke dag een melding insturen maar het mag wel wat meer worden.
[-]
  •
Bijna 4 dagen later zitten we op 18200. Dat schiet niet op zo. De schwung is eruit.
[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vuurwerkbranche BPN pleit voor een verbod op de single shot Palm Tree 6 1,342 11-01-2019 / 19:59
Laatste bericht: Pyrokegel
  Inspectie keurt drie lanceerstandaards voor vuurpijlen goed Arjan 20 800 02-01-2019 / 10:43
  We trekken dit jaar extra veel geld uit voor vuurwerk Robin 3 347 28-12-2018 / 06:27
Laatste bericht: Robin
  Veenendaal sluit depodogs af uit vrees voor vuurwerkvandalisme Robin 1 213 21-12-2018 / 22:37
  Vuurwerkactie voor voorkomen slachtoffers in Nijkerk Robin 0 178 21-12-2018 / 21:28
  Tv-makers krijgen geldboete voor invoer en opslag van zwaar illegaal vuurwerk patrick ouwehand 1 197 19-12-2018 / 02:09
  'Vuurwerktraditie verdwijnt nooit' Robin 0 168 17-12-2018 / 20:17
  Explosieve Opruimingsdienst opgeroepen voor kilo's illegaal vuurwerk Robin 2 218 15-12-2018 / 11:35
Laatste bericht: patrick ouwehand
  ChristenUnie/SGP en GroenLinks in Gorinchem openen meldpunt voor overlast door vuurwe Robin 0 158 15-12-2018 / 10:16
  Tientallen gemeenten voor verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk Robin 0 159 13-12-2018 / 22:37

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)

Al bijna 15.000 meldingen op meldpunt voor behoud vuurwerktraditie00