De tijd tot je legaal mag gaan knallen!! (31 december, 18:00u)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Folder Waddinxveen omstreeks 1990/1993!
Vroeger.. HEEEL vroeger... toen ik nog klein was en m'n vader nog een winkeltje had in de Dorpstraat in Waddinxveen verkochten ze ook aan het eind van het jaar VUURWERK!  Thumbsup

Het gehele jaar was het (wat ik nog weet) een verfwinkel en deden ze oa. ook zonweringen, rolluiken en dat soort dingen. Aan het eind van het jaar liepen die klussen terug en was er de tijd voor de verkoop van vuurwerk vanuit een kleine bunker. Eigenlijk was het geen bunker, maar gewoon een opslag hok. In die tijd (rond 1990/1993) was er nog heel andere regelgeving dan tegenwoordig en werkte het heel anders. Er mocht in de verkoopruimte gewoon echt vuurwerk staan, kilo's hadden ze voor zover ik weet nog nooit van gehoord, en sprinklers....? Nee.. die hingen er niet, gewoon paar brandblussers in de zaak en dat was goed na keuring van het lokale brandweerkorps..  Laugh 

In een zoektocht vond ik in een backup van een backup map een aantal bestanden van de folder van toen. Mijn vader reed in zijn busje in die tijden gewoon naar Broekhoff in Dronten en kocht daar vuurwerk in dozen, en vervoerde dat met een pakbon zelf naar de winkel. Ik weet nog dat er zelfs toen begin december even een tijd thuis wat dozen werden opgeslagen op zolder... ook dat was toen nog geen enkel probleem..  Happy 

Maargoed... hierbij even de bestanden om te kijken hoe een folder er begin jaren 90 uit zag. Ik weet nog goed dat ik al kwijlend hele dagen er naar zat te kijken, en achter aan bij de invul lijst zie je ook wat ik toen heel graag wilde hebben...

[Afbeelding: 1.jpg]

[Afbeelding: 2.jpg]

[Afbeelding: 3.jpg]

[Afbeelding: 4.jpg]

[Afbeelding: 5.jpg]

[Afbeelding: 6.jpg]

[Afbeelding: 7.jpg]

[Afbeelding: 8.jpg]
[-] The following 3 users say Thank You to Arjan for this post:
  • Mjd, Sweet Laker, Vlinderbommetje
Antwoord }

Ik zie het al helemaal voor me, hoe kleine Arjan staat te stoken en de bunker/kluis van ze pappa leeg aan het roven was Thumbsup
Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
Antwoord }
Geweldige folder, lekker nostalgisch zeg, bedankt voor het delen!
Antwoord }
Ja.. altijd leuk om terug te zien.. vooral ook als je weet dat de prijzen nog in Hollandsche Florijn waren! Thumbsup 
Voor de jonge mensen onder ons van na het jaar 2002.. dat was toen de betaaleenheid in Nederland. Omgerekend voor naar tegenwoordig.. 1 gulden is 0,45 eurocent  Laugh
Antwoord }
dit vuurwerk was nog echt van goede kwalitijd sniperde goed efecten lang en rookte meesterlijk
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)