AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

• 1(current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 9
  • Volgende 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote vuurwerkverhalen topic!
Thumbs Up 
Voor de mensen die op AVP actief waren, zal dit een bekend topic zijn!

De bedoeling is dat je hier sfeerverhalen die je geschreven hebt over uiteraard vuurwerk (en alles wat er mee te maken heeft) kunt plaatsen. Altijd een sfeervol topic waarmee je goed in de stemming komt voor december! 
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Mjd voor dit bericht:
  • Chey
Voeg bedankje toe Antwoord
Ik moet ergens nog alle oude verhalen van oa coen.. nog hebben
[-]
  •
Gooi er maar op..
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Zal morgen avond worden denk ik
[-]
  •
(20-11-2016, 22:15)knaller schreef: Zal morgen avond worden denk ik

Al gevonden?
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Heerlijk topic! Zal eens kijken of ik die van mij kan vinden en eventueel aan een nieuwe kan werken!
[-]
  •
Die van jou waren ook inderdaad erg goed! Heerlijk materiaal om te lezen.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Ook ik heb de verhalen van Bryan en Coen nog in Mn email, zal proberen elke vrijdag en woensdag een deel te plaatsen!? Zal de 3 verhalen die ik heb plaatsen.

Rust geen copyright op oid toch?

Deel 1:

[i]Het is 31 Augustus, 23.30. Paul zit nog even beneden achter de computer. Immers, het vuurwerkforum AVP zal over een half uur weer open gaan. Even wat over Paul. Paul is een zestien jarige met een passie voor vuurwerk. Sinds drie jaar zit hij op het vuurwerkforum VWC en sinds vier jaar zit hij op AVP. Langzaam tikt de tijd door. Paul kijkt op de klok. '23.42' Ziet hij staan. "Potverdorie, wat gaat de tijd toch langzaam als je ergens op wacht." zegt Paul in zichzelf. Paul besluit even op VWC te gaan. In de shoutbox is het erg druk, logisch natuurlijk gezien het feit dat AVP zo meteen eindelijk weer opent na zeven hele maanden afwezigheid. Paul smeert nog even een broodje en uiteindelijk slaat de klok dan toch twaalf uur. Paul logt direct in op AVP, met zijn oude gebruikersnaam van vorig jaar. De server is erg druk, en het forum en de site laden vrij traag. Maar het is het waard, vindt Paul. Na een kwartiertje rond navigeren heeft Paul het al door: AVP is 100% verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Paul besluit maar te gaan slapen ook al is de verleiding groot om nog even in het erg drukke AVP café te blijven hangen. Maar ja, hij zal wel moeten. De volgende ochtend wacht namelijk school weer op hem. Al snel valt Paul en slaap en raakt in een diepe droom over.. hoe kan het ook anders? Vuurwerk. De volgende ochtend staat Paul op, kleedt zich aan, eet wat brood, poetst zijn tanden, en vertrekt naar school. Natuurlijk heeft hij eerst even AVP gecheckt. Al weer een hele boel berichten in het AVP café merkte hij. De dagen vliegen voorbij en het wordt al gauw weer eerder donker. September nadert al snel zijn einde en Oktober wordt begroet. 1 Oktober 2010. Paul zet skyradio christmasstation aan, en hoort het nummer Winter Wonderland. Perfect om in de sfeer te komen, denkt hij. Om die sfeer nog wat te verbeteren, pakt Paul een zakje kruidnoten en een beker warme chocolademelk. En, als slagroom op de taart zit Paul gezellig in het AVP café, inmiddels al weer deel veertien. Zowel AVP als VWC beginnen weer aardig druk te worden en Paul realiseert zich dat de hoogtij dagen er langzamerhand weer aan komen. De eerste dealers gooien hun site weer online, de nieuwe producten zijn meestal al bekend, en de prijzen stromen binnen. Als klapper op de vuurpijl komen de eerste folders ook al online. De sfeer stijgt met de minuut door dit alles en AVP is drukker dan ooit in Oktober. De dagen vliegen ook voorbij inmiddels.. de volgende ochtend wordt Paul al om zes uur wakker, maar hij realiseert zich dat het vandaag zaterdag is en er dus geen school is. Paul draait zich om en valt weer in slaap. Om elf uur in de ochtend wordt Paul wakker door een knal van jewelste. "Poeh, dat was zeker wel een nitraat of harder." denkt Paul. "Paul, wakker worden." klinkt een stem van beneden. "Ben ik al ma, door die knal van net.." "Begin de dag met een stevige knal, doet wonderen tegen een ochtendhumeur" zegt Paul lacherig als hij eenmaal beneden is. "Jij met je vuurwerk, het is pas 2 Oktober. Ga je liever concentreren op school." Dit zijn woorden die iedere vuurwerkfreak wel eens te horen krijgt.. Of nou ja, de wat 'jongere' vuurwerkfreaks onder ons, denkt Paul. Hij laat het maar voor wat het is, en gaat naar boven met zijn pas gekochte laptop van Acer. De laptop kostte hem dan wel €600,- , maar hij heeft toch al een mooi spaarpotje van zo'n €100 euro voor.. *tromgeroffel, wat zal het zijn?* vuurwerk! Paul logt in op AVP en het eerste waar hij naar kijkt is natuurlijk het AVP café. Inmiddels aanbeland bij deel vijftien. Ongelooflijk hoe snel het gaat, realiseert Paul zich. Paul ziet tevens een topic over de demo van Rubro. 'Demo Rubro Vrijdag 10 December 2010', leest Paul. Paul woont niet ver van de locatie van de Demo, in Vriezenveen, af. Na een half uurtje AVP'en realiseert Paul zich dat hij om twee uur training heeft van de voetbal. Rustig kleedt hij zich alvast om en rond half twee vertrekt hij naar de training. Eenmaal daar aangekomen vraagt een teamgenoot hem: "Hey Paul jonge! Ga je mee naar Baarle volgende week zaterdag?" "Hey Roel, ja natuurlijk ga ik mee. Ik denk dat ik mijn €100 euro meeneem en de rest aan legaal vuurwerk uitgeef." "Prima, half acht 's ochtends bij mij." zegt Roel lachend. 's Avonds denkt Paul na over volgende week. Het wordt zijn eerste keer naar de vuurwerkhemel in Baarle-Hertog. Hij, Roel, en nog twee teamgenoten zullen de Tabak-o-thiek van Zena bezoeken. "Hopen dat we niet aangehouden worden.. mijn ouders zullen me vermoorden.." denkt Paul. De schoolweek vliegt voorbij en Paul zet vrijdag 's avonds zijn wekker op half zeven. Zo kan hij zich rustig even douchen e.d., Roel woont slechts twee minuten bij hem vandaan.
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Pyromaniac voor dit bericht:
  • Robin
Fantastisch dat deze weer terug is! Gelukkig heb ik mijn verhalen zelf ook nog, ik zal morgen beginnen met posten Biggrin
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Coen voor dit bericht:
  • puur
Super Coen! Blijf ik van jou verhalen af uiteraard!
[-]
  •
JA JA EN NOG EENS JA! Ge-wel-dig! Biggrin
[-]
  •
oh ik zie dat coen me voor is dan post ik zijn verhalen uiteraard niet, ik ga eens graven wat ik nog meer heb opgeslagen

een van de verhalen op mijn computer staan fotos in van jeko vuurwerk ik ga ervan uit dat die ook de schrijver is, mocht diegene het niet fijn vinden haal ik het gewoon weer weg  edit niet alle fotos doen het dus wat het niet doet heb ik verwijderd....

Korte info voorraf. Ik woon in Drenthe maar vierde het afgelopen jaar bij mijn neef in het westen des lands laten we het houden op vlak bij Dordrecht.
Mij neef is TK aka TK vuurwerk en ook wel actief op VWC en AVP maar ik noem hem in dit verhaal gewoon even Tim.

We beginnen op vrijdag 28 december. Een typische Nederlandse winterdag. Een grijze en grauwige dag met een koud briesje. Echt een dag waarbij je je handschoenen aan moest en waarbij een muts op je kop toch wel een lekker winters gevoel gaf. Het was vandaag de eerste verkoopdag. Ik had samen met mijn broertjes besteld bij een GBV en een Evuco dealer waarvan ik bij de Evuco dealer zelf niks besteld had omdat ik de dag erna, de 29e naar Vuurwerkland Steenbergen ging die ook Evuco levert. Vandaag dus de eer aan voornamelijk Pro-line spul. De Assian Thunders waren in de aanbieding in de voorverkoop dus daar hadden we een flinke bult van besteld. Verder wat leuke cakes en wat producten die je niet overal kon krijgen zoals de Finale 125 shots.

Ik had lekker uitgeslapen. Het was niet laat, want ik kan niet laat uitslapen als ik weet dat er die dag iets leuks te wachten staat. Maar ik was nog niet wakker en een van mijn broertjes kwam mijn kamer in stormen. JEROEN JEROEN we hebben ons vuurwerk!!! Mijn twee broertjes hadden 's ochtends vroeg dus al hun vuurwerk opgehaald bij de Evuco dealer Poelman in Klazienaveen. Twee leuke collecties met siervuurwerk stonden uitgestalt in hun kamertjes. Ik was nog niet wakker en het feest was al begonnen!

Toen was het mijn beurt, mijn vuurwerk lag te wachten in de winkel in Coevorden. We hadden aangegeven het 's morgens op te halen dus dat gebeurde dan ook. Volgens mij gingen we rond een uur of 10 a half 11 die kant op. Het was 10km rijden, ongeveer 20 minuutjes. Toen we aankwamen was er vrijwel niemand. De winkel was -op het personeel na- leeg. Ik liep naar binnen en daar was keurig een ruim opgezette afhaal ruimte gemaakt voor het (bestelde) vuurwerk. Ik gaf mijn bonnetje en ik wachtte. Even later kwam de verkoper met 3 goed gevulde tassen te voorschijn. Geniaal, hoe ik me toen voelde. Mijn eerste vuurwerk weer in 2007! Ik bestelde nog een klein potje erbij, Purple Sky, die wilde ik graag hebben en vervolgens gingen we weer naar de auto. Waarin mijn dolblije broertjes zaten te wachten. We laden de tassen in de auto en gingen terug naar huis.

Eenmaal thuis aangekomen maakte we van de 2 bestellingen 1 grote collectie! Wat een berg vuurwerk hadden we ook dit jaar weer in huis gekregen! Na alle foto's gemaakt te hebben scheiden we alles weer in onze eigen stukken vuurwerk. Ik was blij, voelde me goed, het was weer begonnen! Die middag nog heb ik de gemaakte foto's op mijn website, AVP en VWC gezet. Later nog met Tim gesproken die het eerste deel van zijn collectie ook opgehaald had in Dordrecht. Het ging om spul van Dynasty.

Die avond ben ik op tijd gaan slapen, ik ging de volgende dag immers naar Vuurwerkland Steenbergen. Ik ging alleen niet slapen voor dat ik alles had geregeld met mijn vuurwerk. Ik ging namelijk met de trein naar Steenbergen, en om met de trein al dat vuurwerk + kleding mee te nemen + nog vuurwerk kopen in Steenbergen was niet te doen. Maar er was een oplossing. Mijn oma was hier al een paar dagen, met kerst etc. En zij ging zondag (overmorgen dus) naar huis. Zij woont vlak bij Tim dus zij kon gewoon mijn vuurwerk meenemen. Opgelost!

---

Zaterdagmorgen, de wekker ging en ik was dan ook meteen klaar wakker! Ik moest natuurlijk de trein halen richting Steenbergen. Nouja er gaat geen trein naar Steenbergen dus ik moest eerst naar Bergen op Zoom. Ik moest hoe dan ook altijd via Rotterdam overstappen en naar Dordrecht reizen. Kwam goed uit want dan kon Tim zo opstappen in Dordrecht. En zo gezegd zo gedaan. Aangekomen in Dordrecht ging Tim met me mee en vervolgde we onze reis naar Bergen op Zoom. Vanaf daar namen we de bus. In de bus kregen we instructies door de telefoon van Ramon van Vuurwerkland Steenbergen die aangaf waar we moesten uitstappen. Het ging allemaal prima en nog geen half uur later stonden we in Steenbergen. Een leuk plaatsje met een haven met vriendelijk volk. We vroegen waar we het industrie terrein konden vinden, we kregen uitleg en zo zijn we die kant op gelopen. Bijna aangekomen kwam Patroontje, een enthousiaste member van AVP ons tegemoet lopen. We schudden de hand en hij leidde ons verder naar de winkel.

Daar aangekomen was het lekker druk, constante in- en uitloop van mensen die hun vuurwerk kwamen ophalen of die nog vuurwerk moesten kopen. Ramon had het dus ook redelijk druk maar tussen de klanten door had hij tijd voor ons. Even voorgesteld natuurlijk en gevraagd of we konden filmen en foto's maken (een van de redenen dat we daar ook geweest zijn). Tuurlijk mocht dat, en we gingen lekker ons gangetje in de zaak. Later nog zijn we achter de winkel geweest in de bunkers waar toen ook vuurwerk werd aangevuld. Heel leuk omdat eens te zien tijdens de verkoopdagen!

Toen we klaar waren met onze multimediale bezigheden hebben we dat opgeruimd en hebben we zelf een bestellijst bij de hand genomen. We konden natuurlijk niet met lege tassen weg gaan!. Tegelijkertijd kwam er 1 van de prijswinnaars binnen van de Jekovuurwerk prijsvraag. Het was op zich al erg vet om een vuurwerk te mogen verloten via je eigen website (in samen werking natuurlijk met Vuurwerkland Steenbergen), maar om dan ook nog de prijswinnaars in het echt te zien is nog veel leuker, vond ik! Het was Niels, een moderator van AVP, hij kwam zijn gewonnen vuurwerk ophalen. Na de leuke onderbreking gingen we verder met het maken van onze keuzes. Dat was erg leuk wan de winkel is echt ingericht als een showroom, je kunt tussen de product dummy's doorlopen en ook een aantal producten bekijken op de grote LCD TV's.

Nadat we onze keuzes hadden gemaakt werden onze bestellingen gepakt en we propte het letterlijk in onze sporttassen. We kregen veel gratis vuurwerk. Beide zaten de tassen bomvol. Nog met twee extra plastic tassen hadden we de boel bij elkaar. Het was geen doen om dit mee te sjouwen, maar goed we moesten wel.

Na een leuk afscheid zijn we aan onze terugreis begonnen. Sjouwen en sjouwen, man het was echt niet te doen. Maar daar was onze verlossing, de Formido! Die had namelijk winkelkarretjes. We hadden een karretje gepakt en alles ingeladen. We vervolgden onze reis naar de bushalte. Nahgoed toen kwam de bus en zijn we terug naar het station van Bergen op Zoom gereisd. Vanaf daar weer met de trein naar Dordrecht en daar zijn we opgehaald met de auto. Nouja, het vuurwerk en ik werden opgehaald. Tim moest met de fiets want die stond nog bij het station. Het was inmiddels al bijna donker geworden en je zag alweer de eerste sierpotten de lucht in gaan, heerlijk!

Eindelijk thuis aangekomen hebben we alles lekker uitgepakt en neergezet. Ik kon me ook weer lekker opfrissen want ik was bek af na zo'n lange dag treinen en vuurwerken! Tongue Die avond was nog ontzettend gezellig
---

Zondag 30 december. Vandaag was het ook tijd voor andere rituelen zoals de kerk. Deze zondag duurde ook langer als alle andere zondagen, maar ik genoot er van! Daar komt bij dat vandaag ook mijn oma nog langs is geweest om al het Pro-line spul te brengen! Een mooie collectie, dat hadden wij, echt dolblij en gelukkig waren we! We maakte veel foto's en gingen af en toe het een en ander uittesten.

---

Maandag 31 december. Een wekker was niet nodig want onze biologische klok had ons al ruim op tijd wakker gemaakt! Het was echt prachtig vuurwerkweer. Droog, redelijk koud maar dat hoort erbij, en verder weinig wind. Het begon goed, we hadden afgesproken met wat vrienden van Tim en die waren dan ook rond de klok van half 10 gearriveerd. Tim en ik hadden samen nog een hele zak met allemaal los vuurwerk over van het jaar ervoor. Met voornamelijk veel rotjes, grondbloemen en babypijlen. We hadden het plan om daar om 10 uur mee te beginnen. Nee natuurlijk niet 1 voor 1 afsteken, maar we begonnen met een flinke heksenkring! Kwart voor 10 was het en we waren lekker bezig met z'n alle om die zak leeg te maken en alles goed neer te leggen voor een geslaagde kring. En dat was het! Klokslag 5 voor 10 staken we dat ding af. Gelijk daarna tikte de vrouw bij wie we voor het huis al een dikke ravage hadden aangericht op het raam. Met een lachend gezicht tikte ze met haar vinger op haar horloge. Onze dag begon goed! We vervolgde onze opening met drie doorgelonte thunderkings en vervolgens nog een drietal Trueno no4. Wat knallen die dingen toch lekker!

Verder verliep de dag gewoon lekker. De hele dag flink wat gestookt met een leuk groepje van rond de 5 a 6 jongens en af en toe ook wat vriendinnetjes. Een van de leukere dingen overdag vond ik de thunderkings het water op lanceren en ook wat vuurpijlen die dan zo mooi boven het water exploderen. Wat ook leuk was dat er een hele groep "yoyo check ons" gasten stond bij een winkelcentrum te klooien met loeiharde knallers en lawinepijlen zonder stok etc. Het ging een beetje over en weer volgens mij tussen 2 groepen + dat er nog politie was om toe te kijken hoe het er aan toe ging. Toen stonden wij een eindje verderop en lieten zo een screaming girl schuin omhoog schieten een klein beetje in de richting van die gasten, heel grappig om dan al die koppies te zien kijken naar zo'n stomme fluitpijl Tongue Verder hebben we gewoon de hele dag lopen klooien en afsteken zoals elke echte vuurwerkfreak doet. Echt heerlijk!

Aan het eind van de middag weer richting huis gelopen waar we lekker gingen eten. Na het eten even wat uitgerust, de boel weer wat opgeschoond en onze tassen bijgevuld. 's avonds hebben we niet meer rondgehangen maar zijn we gewoon rustig voor het huis gebleven. Ook daar hebben we lekker staan stoken, en begonnen we langzaam aan wat siervuurwerk. De avond verliep ontzettend gezellig, ook omdat er kennissen van Tim gekomen waren. Samen met 1 van die kennissen hebben we een hele poos nog staan stoken buiten, heel gezellig!

Tegen een uur of 11 a half 12 zijn we naar binnen gegaan en dit keer ook binnen gebleven tot het moment daar was. Het was gezellig binnen, hapje, drankje, spelletje, lekker kletsen, echte oudejaarsavond sfeer! Al ons vuurwerk stond boven, dat gingen we nu eventjes beneden zetten. Alles was al los en uitgepakt, lontjes klaar gemaakt, we waren er klaar voor! Rond kwart voor 12 ging de televisie aan en bekeken we de beruchte en traditionele klok op een van de eerste drie zenders. Geniaal die klok bij Paul de Leeuw met Adje ik heb me daar echt helemaal slap om gelachen!
Voor ik het wist was het moment daar, 12 uur! 1 januari! We feliciteerde elkaar en snelde ons naar buiten.

Daar begon het spektakel! We gingen van start met twee keer een fluitbak van Proline, echt een aandachttrekker was dat, heel leuk om, om 12 uur te doen. Pot voor pot stookte we onze cbij zien komen die nacht, het was ontzettend leuk! Dit jaar hadden we gekozen voor heel veel goede prijs/kwaliteits potten. De buurman die vuurwerk uit België had kwam zelfs nog vragen waar wij dit spul wel niet vandaan hadden. Leuk was dat!

Nadat ons grote en siervuurwerk op was hebben we lekker binnen nog wat gegeten en gedronken. Toen werden we gebeld en zijn we naar de zelfde jongens gegaan waar we overdag ook mee waren. Daar nog wat gestookt en rondgekeken bij andere mensen die nog bezig waren.
was een hele leuke en geslaagde oud en nieuw. Eigenlijk geen tegenslagen gehad (oja 1 babypijltje bij mij ging niet a maar verder echt een hele leuke geslaagde oud en nieuw! Ik kijk er weer naar uit
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt knaller voor dit bericht:
  • Mav, Mjd, Robin
Heerlijk om te lezen, bedankt voor het delen..
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
De dag voor de 1e verkoopdag heb ik hele dag zitten wachten tot ie voorbij was. Wachten, wachten en nog langer wachten! Wat gaat de tijd toch langzaam als je moet wachten, ik zat de hele dag een beetje op vuurwerksite’s zoals AVP te surfen en te lezen, de uren kruipten langzaam voorbij, rond 6 uur riep me moeder me voor het avondeten, ik dacht bij me zelf, laat ik maar naar beneden gaan en eten. We aten Lasagne, een favoriet van mij, ik probeerde een gezellig tafelgesprek te starten in plaats van de hele tijd aan morgen te denken, maar ook dat lukte niet, dus ik pakte de krant die op tafel lag maar en begon een artikel op de voorpagina over de morgen te beginnen vuurwerkverkoop te lezen. Tja zo kom je ook niet van je vuurwerkkoorts af dus ik besloot maar met mijn Lasagne naar boven te gaan en weer even te computeren. Binnen no-time zat ik weer op AVP achja, wat maakt het allemaal ook uit, dan maar weer vuurwerk dacht ik, en dus ging ik maar weer lezen, en het was rond 8 uur dat ik besloot om me maar klaar te maken voor morgen, want ik wil natuurlijk wel om 8 uur voor de winkel staan, ik begon maar mijn geld e.d. na te kijken, dat zat allemaal wel goed, dikke portemonnee vol geld, dus dat komt wel goed, ik pakte de Folders en lijstjes er maar weer bij en paste voor de 100e keer mijn lijstjes nog eens aan. rond 9 uur ging mijn telefoon, Gerard een maatje van me belde, hij vroeg of we nog even een biertje gingen drinken en een frietje eten in de snackbar, ik keek even naar buiten het was pikdonker en het begon weer te sneeuwen, maarja om hele avond binnen te zitten had ik ook geen zin in dus ik zei dat ik over kwartiertje bij hem voor de deur zou staan. Ik trok me warme kleren aan en kon het niet laten om me Crown Collection muts op te zetten. Met me warme NAC sjawl voor me mond stond ik bij de deur om te vertekken, totdat er een stemmetje in mijn hoofd zei: neem ook wat vuurwerk mee! Ik zat nog te twijfelen of het slim was i.v.m. met politie, maarja als freak was de keuze snel gemaakt en trok weer een sprintje de trap op. Ik besloot om van alles wat te pakken, uiteindelijk werden het een King of Thunder die ik nog overhad, een paar Thumping Thunders en wat strijkers variërend van Pirats en corsairs tot Widowmakers,

Ik deed de achterdeur open en gelijk kwam de koude wind en sneeuw me tegemoet. Hup, de deur weer snel dicht voordat het insneeuwde en ik weer ruzie met me moeder zou krijgen, want dat was wel laatste waar ik zin in had. En ik maakte snel mijn ondergesneeuwde fiets door beetje te laten stuiteren en te vegen sneeuwvrij en fietste langzaam de tuin uit, de rem zat een beetje vast gevroren, op de straat aangekomen was het heel rustig.

Het gele licht van de lantaarnpalen weerkaatste mooi op de besneeuwde straat, al bij al een heel mooi tafereeltje, en ik zette voorzichtig koers richting Gerard, onderweg kwam ik bijna niemand tegen en hoorde af en toen knallen. Ik ging iets harder fietsen, want Gerard stond inmiddels al een tijdje te wachten, het was al half 10 geweest toen ik er aankwam, en samen fietsten we verder door de witte stad.

Na een tijdje krijg ik zin om iets af te steken dus zet ik de King of Thunder midden op de straat. En steek hem aan, ik krijg gelijk kippevel van het brandende lontje en de geur, ik loop voorzichtig weg, want zin om onderuit te gaan had ik absoluut niet, boem een flits en daar ging de king of thunder, ik keek omhoog en hij knalde uit elkaar, best leuk, dacht ik, voor sommige ramen verschenen mensen. Wij fietsen maar langzaam verder, door de grote lange straat, het is helemaal wit en spekglad en in de verte zag ik de strooiwagen al tegemoet komen, tenminste ik zag oranje zwaailichten, dus dat kon bijna niet missen.

Na tien minuten fietsen komen we bij de snackbar aan en gaan we gelijk naar binnen, er waren meerdere bekenden dus ik deed met muts en shawl af, wat is het lekker warm hier binnen. Ik bestelde een middel friet en een koud biertje, echt behoefte in iets koud had ik eigenlijk niet, maar een biertje ging er wel in. Ik begon met Gerard over O&N te praten en negeerde de grote verhalen om me heen die ik hoorde over Doodkopstrijkers en TNT die iemand had gekocht, en bleef lekker praten met Gerard over wat we gingen doen, voor we het wisten was het 11 uur en ging de snackbar dicht, dus er zat niets anders op dan de kou weer in te gaan, toen ik buiten kwam was het net gestopt met sneeuwen en was alles mooi wit. We staken nog wat vuurwerk af toen opeens over de huizen een groot boeket te zien was, en we kijken elkaar met allebei het zelfde gevoel! WHOJOOW, we kregen gelijk zin in morgen en natuurlijk oudjaarsdag en nieuwjaarsnacht, toch besloten we maar om niet verder te praten want het was wel heel erg koud en zodoende fietsten we weer de zelfde weg terug naar huis, met allebei een happy gevoel. Bij elke knal of geur van vuurwerk keken wel elkaar aan met een gezichtsuitdrukking van YES!.

Thuis aangekomen had ik me zakken nog vol met vuurwerk, na me te hebben omgekleed ben ik gelijk mijn bed ingedoken en tegen mijn verwachtingen in was ik binnen no-time in dromenland en droomde ik over vuurwerk!

geen idee van wie dit verhaal ooit geweest is ....
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt knaller voor dit bericht:
  • Mav, Mjd, Robin
Heerlijke verhalen weer zeg, is toch echt wel sfeerverhogend vind ik.

Wat ik me nog kon herinneren waren de verhalen van Oliebolcracker op AVP, over een jongen die verlieft werd op Ilona en daarmee ook oud en nieuw ging vieren. Wie weet dat ook nog? Laugh
[-]
  •

• 1(current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 9
  • Volgende 

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De grote gelukkig nieuwjaar kroeg!! Mjd 27 239 1 uur geleden
Laatste bericht: Pyrokegel
Star Het nachtbrakers topic 2019! Open op 27, 28, 29 en 30 December Mjd 34 1,008 31-12-2018, 21:09
Laatste bericht: Noppes
Nieuw! Het grote win een geweldige prijs spam topic!! Mjd 2,712 8,999 31-12-2018, 01:49
Laatste bericht: vwkfreak1989
Big Grin het grote ''3 woorden verhaal'' Palm Tree 2,152 52,284 29-12-2018, 02:07
  Het grote kerst en oudjaar sfeer topic 2019! Mjd 66 1,110 28-12-2018, 04:21
  De grote aftellen tot de dag der dagen kroeg!! Mjd 35 218 27-12-2018, 23:26
Laatste bericht: Robin
Big Grin De grote aftellen tot kerst kroeg!! Mjd 419 1,190 25-12-2018, 14:33
Laatste bericht: Noppes
Thumbs Up Mooie vrouwen topic afcajax 227 7,516 25-12-2018, 11:38
  Het oliebollen topic! Mjd 26 1,878 15-12-2018, 02:16
Exclamation Het voetbal topic! Mjd 16 524 13-12-2018, 16:37