AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

•  Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4(current)
  • 5
  • 6
  • ...
  • 10
  • Volgende 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote vuurwerkverhalen topic!
Er maar even nieuw leven inblazen Laugh Biggrin

Kom maar op Coen, ik zit er klaar voor Tongue
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord

Ik zal ze er binnenkort hier ingooien en mijn laatste verhaal eens afmaken. Hoewel dat nog wel wat schrijfwerk is want het plot heb ik nog niet volledig in mijn hoofd Blink

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-]
  •
Beste topic ooit naar mijn mening.
Weet nog dat ik als kleine pyro in December de verhalen van Coen aan het lezen was.

@Coen
Staan die hier ook nog, die van een paar jaar terug? of zijn het nieuwe verhalen?

EDIT: Gevonden!
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Lesl voor dit bericht:
  • Coen
De oude verhalen staan hier als het goed is. Misschien nog niet helemaal, maar grotendeels wel. Ik ben ook met een nieuw verhaal bezig maar ik moet even kijken hoe goed dat op te pakken is. Het plot speelt in de tijd dat ik nog fulltime studeerde en ik ben sinds juli klaar en werk al een paar jaar dus het is wat lastig inleven. Bovendien was dat verhaal in mijn hoofd dus ook nog niet helemaal af. Enfin, ik zie wel even hoe het loopt. Als ik naast school tijd heb om te gaan schrijven, ga ik dat zeker doen. Ergens zou het wel heel cool zijn om mijn eigen trilogie te hebben geschreven. Al is het dan geen hoogstaande literatuur. Tongue

[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt Coen voor dit bericht:
  • Breeze, Mjd, puur
Genoeg leesvoer weer  Thumbsup
[-]
  •
Heren schrijvers, (of dames indien aanwezig)

Zitten er nog wat verhalen in het vat??
@Coen, verhaal 2 had je toch zo goed als af? Om niet teveel prijs te geven, maar ik kan me de terugrit door de mist nog herinneren
[-]
  •
Mijn tweede verhaal is af inderdaad. Ik zal dat weer gaan posten zodra ik thuis internet heb. In verband met een verhuizing heb ik momenteel weinig tijd om hier actief te zijn. Komt allemaal! Smile

[-]
  •
Ik wacht geduldig Thumbsup
[-]
  •
Ik ben ook weer begonnen met een nieuw verhaal! Zodra ik wat verder ben zal ik het eerste deel hier posten!
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt oliebolcracker voor dit bericht:
  • Breeze, Coen, Mjd
Kom maar door!
[-]
  •
Inderdaad, kom maar op!  Biggrin
Voor al je vuurwerkinfo!

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
Net het laatste stukje van het verhaal van Coen gelezen...

Ben nu wel benieuwd hoe het verder zal gaan daar in Belgie  Biggrin
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Ik ben inmiddels wat verder met mijn 2e (of eigenlijk 3e verhaal). Heb er momenteel 2 waar ik mee bezig ben. De ene ligt al een tijdje stil vandaar dat ik met de ander verder ben gegaan. De komende weken zal ik regelmatig een deel posten, wat ik probeer wat langer te maken dan dit deel! Hier dus als voorproefje het eerste deel. Enjoy!

Het is een rustige zaterdagmiddag. 'Over een week is het zover!' zegt Andy tegen zijn vrienden Geoffrey en Mike. 'Ja dan is het eindelijk 29 december, tijd om ons vuurwerk op te halen!' zegt Mike enthousiast. De drie vrienden zitten op de kamer van Andy de folders van de Aldi en Lidl te bekijken en maken een lijstje voor 30 december, de dag dat ze naar Duitsland gaan om daar heel wat vuurwerk in te slaan. Andy bladert de folder van de Aldi door en ziet daar natuurlijk de Reno staan. Hij schrijft hem gelijk 12 keer op zijn lijstje, een hele doos. De pot is immers maar 3 euro en zeker waar voor zijn geld. Vervolgens schrijft hij de Toronto op. Opeens schijnt er een zonnestraal precies op de folder en weerkaatst een beetje terug in de ogen van Andy. Hij verschuift de folder en bladert naar de volgende bladzijde. Ondertussen heeft hij er nu aardig wat op staan. Geoffrey is al bij de laatste pagina en heeft zijn laatste artikelen er op gezet. 'Ik denk dat ik er wel ongeveer uit ben.' zegt Geoffrey als hij zijn lijstje laat zien. 'Dat ziet er prima uit! Dit is de mijne.' zegt Mike. Even later heeft ook Andy zijn lijstje klaar en de drie heren zijn er erg tevreden mee. 

Als Andy daarna naar buiten kijkt ziet hij dat het helaas nog steeds niet is gaan sneeuwen. De temperatuur ligt net iets onder het vriespunt en het in het weerbericht van vanochtend stond dat er een kans zou zijn dat het de komende dagen zou gaan sneeuwen. ‘Verwachten jullie nog dat het gaat sneeuwen?’ zegt Andy tegen zijn vrienden als hij zich weer omdraait. ‘Ik hoop het zo!’ zegt Mike. ‘Anders ik wel!’ vult Geoffrey hem aan. De jongens staren naar buiten en dromen weg. De ogen van Andy gaan van links naar rechts uitkijkend over de grote vijver voor zijn huis. De vijver was vannacht grotendeels bevroren geweest met een dun laagje ijs. Daar is nu nog maar een klein deel van over. De eenden houden het water van de vijver in beweging en eten hier en daar een stukje brood wat door voorbijgangers is neergegooid. Verder ziet hij een paar auto’s rijden, wat mensen fietsen en iemand hardlopen compleet met sjaal en muts. 

In de avond gaat Andy even naar buiten om zijn fiets in de schuur te zetten. Hij had eigenlijk afgesproken om langs zijn vriendin Talitha te gaan, maar ze moest onverwachts werken omdat er een collega ziek was geworden. Ze moest regelmatig ’s avonds werken in het ‘Grand Café’ in het centrum. Al een paar maanden werkte ze daar en dat was met veel plezier in een gezellig team. Andy kwam regelmatig langs met zijn vrienden en kreeg dan vaak een drankje gratis. 
Ook al is hij maar even buiten, hij geniet van het koude weer. Als hij zijn fiets in de schuur zet ziet hij zijn tas met overgebleven vuurwerk van vorig jaar liggen. Hij had zichzelf voorgenomen om niks af te steken tot aan kerst, omdat hij niet zo veel meer had. Zijn moeder dacht hier anders over en vond het allemaal maar veel te veel vuurwerk wat hij bewaard had. Even later staat hij toch met een pijl in zijn handen buiten. Hij pakt een pvc-buisje en zoekt een geschikte plek om de pijl af te steken. Als de pijl klaarstaat tussen een aantal planten die hun best doen om de vorst te doorstaan kijkt hij nog even goed om zich heen of alles veilig is. Zijn ouders zijn niet thuis, dus die gaan in ieder geval niet moeilijk doen. Meestal vinden ze het prima en zeggen ze tegen Andy dat het zijn eigen risico is. Als Andy zijn aansteker gepakt heeft steekt hij de pijl aan. Hij schiet de lucht in en knalt prachtig uit elkaar in een felrode kleur. Andy kan nu niet meer wachten totdat hij al zijn vuurwerk heeft. Hij besluit nog even terug naar de schuur te gaan om een fonteintje te pakken. Nadat hij ook deze heeft afgestoken gaat hij naar binnen. 

Een uurtje later zit Andy achter zijn PlayStation op zijn slaapkamer. Hij heeft overal in zijn kamer de kerstverlichting branden en dat zorgt voor een gezellig sfeertje. Het is weer tijd voor een potje FIFA met zijn vriend Matthias. Ze wonen een aardig eindje van elkaar weg en dus is online spelen de oplossing om regelmatig tegen elkaar een wedstrijdje te doen. Andy belt Matthias via FaceTime en nodigt hem uit voor een wedstrijd. ‘Hee, Matthias! Ben je er klaar voor om ingemaakt te worden?!’ zegt Andy als hij Matthias in beeld ziet verschijnen. ‘Hee Andy, ik hoor dat je gelijk al weer praatjes hebt!’ zegt Matthias. Na elkaar wat uitgedaagd te hebben beginnen ze de wedstrijd. ‘Zo, gelijk op de paal!’ zegt Matthias. ‘De eerste waarschuwing is al uitgedeeld.’. 

Na een flink aantal potjes gespeeld te hebben zetten de jongens hun PlayStation uit. ‘Ik ben gaar!’ zegt Andy tegen Matthias. ‘Anders ik wel!’ zegt Matthias en de jongens zoeken hun bed op. Andy laat het gordijn nog even open, want stel dat er nog iemand iets afsteekt. Hij blijft kijken, maar ondertussen vallen zijn ogen dicht.
Een minuut of 5 later wordt hij weer wakker van een geluid dat van buiten komt. Helaas voor Andy is het geen vuurwerk. Het blijkt een man te zijn die zijn autodeur niet dicht krijgt. Na 6 keer hard smijten zit hij dan toch dicht. Andy kijkt de man die boos wegloopt na en gaat zijn bed weer in. Hij valt nu gelijk in slaap en droomt over de dag der dagen…..
[-] De volgende 4 gebruikers zeggen bedankt oliebolcracker voor dit bericht:
  • Breeze, Mjd, Robin, vbvuurwerk
lekker weer een nieuw verhaal.. ik ga er weer eens lekker voor zitten Smile
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
En het volgende deel, enjoy! Cool

Deel 2:

De volgende dag gaat Andy bij Talitha langs. Ze woont op een kwartiertje fietsen bij hem vandaan, maar hij pakt regelmatig de auto als het slecht weer is of als hij gewoon lui is. Deze keer pakt hij de auto. Het is droog en koud en daar houdt hij wel van. De thermometer bij het winkelcentrum waar hij net langs kwam gaf -3 aan. Andy rijdt verder en ziet dat weinig mensen op de weg zijn. Hij rijdt rustig verder en geniet van het winterse landschap waar alleen nog de sneeuw ontbreekt. Alle takken van de bomen zijn bevroren net als het gras. Bij de laatste rotonde rijdt er een auto zo voor Andy langs. Hij toetert en degene die nu voor hem zit steekt zijn hand op. ‘Wat een prutser!’ zegt Andy en hij rijdt verder. 

Even later belt hij aan bij Talitha. Als hij eenmaal binnen is ploft hij op de bank. ’Ik zie aan je kop dat je zin hebt in een kop warme chocolademelk!’ zegt Talitha lachend. ‘Dat heb je helemaal goed!’ zegt Andy. Hij kijkt nog eens rond in de kamer en hij vindt het nog steeds bijzonder dat ze zo snel een mooi appartement kon krijgen. Ze woont hier nu 3 maanden en het bevalt haar goed. Andy is er natuurlijk regelmatig te vinden. ‘Een stuk gevulde speculaas gaat er ook wel in zeker?’ zegt Talitha als ze het op tafel zet. ‘Uiteraard!’ zegt Andy. Voor hem staat een grote kop warme chocolademelk met slagroom en daarnaast een groot stuk gevulde speculaas met een stukje amandel erop. Ze besluiten lekker op de bank Netflix te gaan kijken. Andy is behoorlijk lui vandaag en moet opletten dat hij niet in slaap valt. Als de film bijna is afgelopen hoort Talitha een zacht snurkend geluid. ‘Slaapkop!’ zegt ze en Andy schrikt gelijk wakker. ‘Ik was in slaap gevallen merk ik al.’ zegt Andy met een brakke stem. ‘Vond je de film zo saai?’ zegt Talitha. ‘Nee dat niet, maar ik was denk ik een beetje moe.’ zegt Andy als hij zich uitrekt. Even later loopt Talitha naar de keuken om de pizza’s in de oven te doen. Uiteraard heeft ze voor Andy zijn favoriet pizza Hawaï gekocht en voor zichzelf een pizza Tonno. Ondertussen ziet hij als hij naar buiten kijkt iets wat lijkt op een sneeuwvlok. Snel loopt hij naar het raam en ziet hij dat het begonnen is met sneeuwen. Het gaat nog niet heel hard, maar het begin is er. ‘Het sneeuwt!’ roept hij enthousiast. ‘Jou dag kan niet meer stuk!’ zegt Talitha lachend. Zelf kan ze er ook erg van genieten. Alles in de straat kleurt langzaam wit. Het gaat steeds harder sneeuwen. ‘Ik hoop dat je straks nog een beetje veilig naar huis kunt rijden.’ zegt Talitha. ‘Dat zal vast wel goedkomen.’ zegt Andy geruststellend. 

Na het eten vertrekt Andy weer naar huis. Hij loopt door de sneeuw naar zijn auto die nu niet meer blauw is maar wit. Als hij alle sneeuw eraf gehaald heeft wil hij zijn auto starten. Er gebeurt helemaal niks. ‘Wat is dit nou weer?!’ zegt Andy verbaasd. Hij doet nog een poging, maar zonder resultaat. Hij loopt de auto uit en doet de motorkap open. Er is niks bijzonders te zien. ‘Doet je auto het niet?’ vraagt een voorbijganger. ‘Nee, hij start niet. Er gebeurt helemaal niks.’ zegt Andy. ‘Dat wordt dan maar even de ANWB bellen denk ik.’ Andy pakt zijn telefoon en de voorbijganger wenst hem nog succes. Na het gesprek met de ANWB gaat Andy weer even naar binnen bij Talitha die inmiddels vertrokken is naar een vriendin. 

Een half uur later staat de ANWB voor de deur en Andy komt naar buiten. ‘Goedenavond!’ zegt Andy terwijl hij richting de auto loopt. ‘Goedenavond, problemen met starten hoorde ik?’ zegt de monteur. ‘Ja, hij doet helemaal niks meer.’ zegt Andy. De monteur sluit het een en ander aan op de accu van Andy en geeft aan dat de auto gestart mag worden. Andy stapt de auto in en start de auto. ‘Hij doet het!’ zegt Andy blij. ‘Laat hem maar even draaien, dan kan ik zien wat de conditie van de accu is.’ zegt de monteur en Andy stapt uit. Het blijkt dat de accu aan vervanging toe is en niet meer goed bijlaadt. ‘Voor nu kan je weer rijden. Maak even een lange rit en dan verwacht ik dat hij het morgen ook wel zal doen.’ zegt de monteur. Hij adviseert wel om de accu binnenkort te vervangen. Andy bedankt de monteur en rijdt met een grote omweg naar huis. Gelukkig zijn de wegen al goed gestrooid en kan hij veilig rijden. Ook zijn winterbanden die hij er een paar weken geleden zelf opgezet heeft zorgen voor een beetje extra veiligheid. Onderweg is het op de snelweg vooral erg donker en ziet hij af en toe een auto voorbij rijden. Bij de afslag stopt hij bij de stoplichten en wacht hij totdat het groen wordt. Daarna slaat hij rechtsaf richting de wijk waar hij woont. De meeste huizen zijn sfeervol verlicht en hier en daar staat ook een kerstboom die door de gemeente is neergezet. 

‘Wat is dit nou?!’ zegt Davey als hij naar beneden loopt. De broer van Andy hoort een enorm lawaai. Snel loopt hij naar het raam om te kijken wat er gebeurt. Hij ziet dat iemand weer vuurwerk aan het afsteken is. ‘Dat ziet er goed uit!’ zegt Andy die al stond te kijken voor het raam. Al snel is het helaas alweer afgelopen en de jongens ploffen op de bank. ‘Op deze manier krijg je er steeds meer zin in om zelf wat af te steken!’ zegt Davey. ‘Wie weet steek ik zo nog wel even wat af.’ zegt Andy als hij naar de keuken loopt. Hij pakt 2 oliebollen, warmt ze op en loopt er mee naar de woonkamer. ‘Dat ruikt goed!’ zegt Davey. Hij neemt een hap en laat vervolgens zijn oliebol vallen. Gelukkig had hij nog een bord vast, waardoor hij niet op de grond viel. Wel valt er wat poedersuiker op zijn trui. ’Daar kom je goed weg!’ zegt Andy. Davey eet snel zijn oliebol op en zet zijn bord op tafel. ‘Ik kan trouwens toch mee naar Duitsland de 30e!’ zegt Davey enthousiast. ‘Beter! Kunnen we nog meer inslaan!’ zegt Andy lachend. De broers praten nog even verder over de planning van komende week. Beiden zijn ze vrij van werk en er staan leuke dingen op de planning. Met kerst gezellig bij de familie, een dagje Amsterdam en natuurlijk vuurwerk kopen bij een flink aantal winkels. Even later is het tijd om te gaan slapen. Andy kijkt nog even op AVP op zijn telefoon en valt vervolgens in slaap met zijn telefoon nog in zijn hand. 

De volgende dag wordt Andy al vroeg wakker. Hij zet gelijk de tv aan om even Serious Request te gaan kijken. ‘Wat een heerlijk sfeertje!’ zegt Andy tegen zichzelf. Hij heeft zijn kerstverlichting bij het raam aangezet en ook de 2 kleine kerstboompjes. Vanmiddag is hij van plan om met Talitha even de stad in te gaan en daarna bij haar ouders met haar broer en zus te gaan eten. Andy kijkt op zijn telefoon en ziet dat het half 9 is. Hij besluit nog even te blijven liggen. 
Een uurtje later loopt Andy naar beneden om zijn ontbijt klaar te maken. ‘Mam! Is er nog kaas?!’ roept Andy naar de woonkamer. ‘Onderin de koelkast.’ klinkt het terug. Andy kijkt nog even goed en ziet daar de nieuwe kaas staan. Als hij zijn ontbijt klaar heeft loopt hij naar de woonkamer. ‘Eet smakelijk!’ zegt zijn moeder. ‘Dankje!’ zegt Andy en hij neemt een hap. Natuurlijk kijkt hij ondertussen op AVP en daarna nog wat filmpjes van vuurwerk. ‘Het is ook een en al vuurwerk deze dagen hè?’ zegt zijn moeder. ‘Uiteraard! Dat is toch het mooiste wat er is?’ zegt Andy lachend. Even later ruimt Andy zijn bord op en loopt naar boven om zijn tanden te poetsen.  

‘Ik heb een vet idee!’ zegt Davey als hij de kamer binnen komt lopen. ‘Vertel!’ zegt Andy. 
‘Met oud en nieuw ga ik met mijn drone filmen!’ 
‘Dat is wel supervet! Daar zul je erg mooie beelden van krijgen!’
‘Ja ik ga mijn best doen er wat moois van te maken.’ 
Als Davey op de bank gaat zitten pakt hij zijn telefoon en stuurt een berichtje naar zijn vriendin Renate. Hij vraagt of ze al weet of ze met oud en nieuw vrij is. Even later krijgt hij een bericht terug dat ze het vanmiddag te horen krijgt van haar baas. Davey hoopt het zo dat ze vrij is. Het wordt hun eerste oud en nieuw samen en dat vind hij toch zeker speciaal. 
[-] De volgende 2 gebruikers zeggen bedankt oliebolcracker voor dit bericht:
  • Breeze, Robin

•  Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4(current)
  • 5
  • 6
  • ...
  • 10
  • Volgende 

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin het grote ''3 woorden verhaal'' Palm Tree 2,157 78,208 05-11-2019 / 20:24
Laatste bericht: Fausto
Thumbs Up Mooie vrouwen topic afcajax 229 11,215 19-10-2019 / 21:48
Laatste bericht: Fausto
  Het nachtbrakers topic 2019! Open op 27, 28, 29 en 30 December Mjd 0 192 14-08-2019 / 18:38
Laatste bericht: Mjd
  Het grote kerst en oudjaar sfeer topic 2019/2020! Mjd 66 2,204 28-12-2018 / 04:21
Laatste bericht: Pyrokegel
  Het oliebollen topic! Mjd 26 2,721 15-12-2018 / 02:16
Exclamation Het voetbal topic! Mjd 16 896 13-12-2018 / 16:37
  Het grote show jouw auto/motor topic Rufes 21 3,241 18-12-2016 / 20:13
Laatste bericht: Rufes
  Mooie mannen topic Snakebite 13 1,827 13-12-2016 / 13:50
Laatste bericht: Snakebite

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)