AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

•  Vorige
  • 1
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9(current)
  • 10
  • Volgende 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote vuurwerkverhalen topic!
Haha. Lekker Reno's scoren!
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord

leest altijd lekker weg deze verhalen .
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt patrick ouwehand voor dit bericht:
  • oliebolcracker
Heerlijk weer dit vervolg..
Is echt sfeer verhogend Smile
Voor al je vuurwerkinfo!

[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Robin voor dit bericht:
  • oliebolcracker
Het einde is in zicht!

Deel 12:

Als Andy getankt heeft merkt hij dat hij nogal trek heeft. ‘Iemand een broodje?’ vraagt hij als hij de autodeur opent. De rest heeft er ook wel zin in en ze lopen naar binnen. Andy rekent af en ze bestellen ieder nog een vers belegd broodje bij de bakkerij naast de kassa. ‘Dit zijn goeie broodjes!’ zegt Mike als ze weer in de auto zitten en zijn eerste hap genomen heeft. ‘Zeg dat wel!’ zegt Davey. Andy start de motor en rijdt weg bij de benzinepomp terug naar Nederland. De kofferbak zit propvol en even waren ze bang dat ze op de achterbank neer moesten zetten, maar dat viel dus mee. Richting de snelweg staat een behoorlijke file de andere kant op. Er staan meer Nederlanders in de rij dan Duitsers. ‘Die komen natuurlijk allemaal om vuurwerk in te slaan.’ zegt Davey als hij de auto’s bekijkt. ‘Dat denk ik ook!’ zegt Andy.

Eenmaal thuis aangekomen laden de jongens het vuurwerk uit. ‘Zo jullie hebben de megavoorraad weer compleet?’ zegt de moeder van Andy en Davey als ze binnen komen. ‘Nee, we gaan nog 60 kilo bij halen.’ zegt Andy droog. Z’n moeder moet lachen en vraagt of de jongens wat drinken willen. Ze lusten wel wat na de lange rit en ploffen neer op de bank. ‘Houden we nog wat ruimte over om hier te lopen?’ vraagt hun vader als hij naar al het vuurwerk kijkt wat staat uitgestald in de woonkamer. ‘Ja we gooien het zo naar boven.’ zegt Davey en hij neemt een slok van zijn drinken.

Na de lunch gaan Davey en Andy naar de achtertuin om daar wat Cat 1 vuurwerk af te steken. ‘Kunnen we mooi alvast een beetje opwarmen voor de dag der dagen.’ zegt Andy als ze naar buiten lopen. ‘Precies!’ zegt Davey die ook nog stiekem een paar single shots heeft meegenomen. Ze beginnen met een aantal cracklingballs om lekker wat lawaai te maken. ‘Dat geluid is weer heerlijk!’ zegt Davey. ‘Ja en de geur ook!’ zegt Andy als hij al snuivend met zijn neus door de rookwolk loopt. Daarna steken ze wat fonteintjes af. ‘Deze zijn toch eigenlijk leuker als het donker is.’ zegt Andy als hij er 2 afgestoken heeft. ‘Ja dat is wel waar, maar we hebben er toch zat.’ zegt Davey lachend. Ze gaan rustig door met het afsteken van de fonteintjes. Ze zien dat de 2 buurtjongetjes boven op hun slaapkamer uit het raam aan het kijken zijn naar Andy en Davey. Ze zwaaien en de jongetjes zwaaien terug. Als afsluiter steken ze nog 3 single shots af. ‘Mooie afsluiter gaat dit worden!’ zegt Andy als hij ziet dat zijn broer de single shots heeft neergezet. Hij steekt de eerste aan en er klinkt een enorme knal. ‘Lekker!’ zegt Andy en de volgende wordt alweer aangestoken. De lontjes staan tegen elkaar aan zodat ze allebei na elkaar af gaan. 2 harde knallen volgen na elkaar en de jongens genieten er volop van. Daarna besluiten ze weer naar binnen te gaan.

Na het avondeten gaat Andy naar Talitha. De sneeuw is wat gesmolten en er ligt alleen op enkele grasveldjes nog wat. Boven verwachting is het vandaag toch gaan dooien, maar vannacht wordt toch weer sneeuw verwacht en veel ook. Andy hoopt dat het met oud en nieuw wel droog is en zoals het er nu uitziet op de weersverwachting is het ook zo. Je weet het natuurlijk nooit, maar Andy heeft goede hoop.
‘M’n kapstok zit half los, dus je mag je jas wel even over een stoel hangen.’ zegt Talitha als Andy binnen komt. ‘O ja, ik zie het. Heb je de boel weer gesloopt?’ zegt Andy lachend.
‘Ja ik was een beetje lomp toen ik de nieuwe stoel naar binnen bracht vanmiddag.’
‘Lekker handig weer jij!’
‘Ach ja, gelukkig was het niet tegen de spiegel.’
‘Dat is ook wel weer waar.’ zegt Andy en hij gaat naar de woonkamer. Talitha schenkt wat drinken in en ze praten even bij. Talitha vertelt dat ze bijna moest werken maandag. Ze werd vandaag gebeld of ze voor een extra project langs wilde komen, maar daar heeft ze nee tegen gezegd. ‘Lekker op tijd!’ zegt Andy als ze haar verhaal gedaan heeft. ‘Ja, maar ze begrepen het wel. Zo laat nog vragen of iemand kan werken terwijl diegene vrij is kan natuurlijk niet.’ zegt Talitha.

Als Andy weer naar huis gaat merkt hij dat het alweer een stuk kouder is. Hij moet zijn ruiten krabben, maar hij kan zijn krabber niet vinden. Waar is dat ding, denkt hij en hij kijkt nog eens in de deur en de kofferbak. Nergens te vinden. Hij loopt weer naar binnen bij Talitha, die ondertussen al haar tanden aan het poetsen is. ‘Ik leen even je krabber!’ schreeuwt Andy naar binnen. ‘Prima.’ klinkt het uit de badkamer. Andy pakt de autosleutels van Talitha en pakt de krabber uit haar auto. Daarna maakt hij een voor een zijn ruiten schoon en legt hij de krabber weer terug. ‘Slaap lekker lieverd!’ zegt hij tegen Talitha en geeft haar een zoen. ‘Slaap lekker schat!’
Andy rijdt naar huis en ziet dat zijn ramen aan het beslaan zijn. Hij zet de voorruitverwarming aan en het zicht wordt al snel beter. Onderweg ziet hij dat er een aantal mensen bij elkaar staan en iets van plan lijken te zijn. Andy besluit iets verderop te stoppen en van een afstandje toe te gaan kijken. Het duurt even maar dan gooit iemand iets weg. Er klinkt een harde knal. Nitraat, denkt Andy en daarna volgt er nog een nitraat. Hij besluit even toe te kijken. De jongens steken de ene na de andere nitraat af. Er staan weinig huizen in de buurt dus er hebben ook niet zoveel mensen last van de knallen. Daarna blijft het even stil. Andy kijkt hoopvol toe en hoopt dat er nu iets anders komt. Na 10 minuten is er nog steeds niks gebeurt en een van de jongens loopt weg. Net op het moment dat Andy weg wil rijden hoort hij weer een knal. Hij kijkt en ziet dat er iets omhoog schiet. Daarna volgt er een mooi boeket in de lucht. 10 schoten later is de pot afgelopen en Andy heeft er flink van genoten. Daarna lopen de jongens weg en ook Andy rijdt naar huis.

De volgende dag gaat Andy in de middag naar Mike. Ze hebben afgesproken om een klein pijlenrek in elkaar te zetten voor morgen. ‘Oliebol?’ vraagt Mike als Andy inmiddels binnen is. ‘Dat is een vraag waar je het antwoord natuurlijk al op weet.’ zegt Andy en hij pakt de oliebol aan. Al snel is de oliebol verdwenen en gaan de jongens naar buiten. ‘Wat een sneeuwlaag ligt er toch man!’ zegt Mike als hij zijn voeten in de sneeuw zet. Er ligt een centimeter of 10 en Andy maakt gelijk een sneeuwbal die hij op het achterhoofd van Mike gooit. ‘Die had ik moeten zien aankomen!’ zegt Mike lachend. ‘Dan had je moeten kijken.’ zegt Andy droog. Ze lopen naar de schuur en daar pakt Mike een zaag en een aantal balken. Andy pakt de ijzeren haken waar de pijlen uiteindelijk in komen te hangen.
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt oliebolcracker voor dit bericht:
  • Inca, Pyrokegel, Robin
Weer een leuk deel om te lezen
Voor al je vuurwerkinfo!

[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Robin voor dit bericht:
  • oliebolcracker
mmm lekker weer zo'n verhaal lijntje maar er zijn nu nog 1,5 dagen te gaan en we hebben nog maar 15 dagen gaan we het redden ???
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Zeker weten!
[-]
  •
Ik schat in dat er nog 2 delen verschijnen waarvan ik de eerste vanavond zal posten!
[-]
  •
Het een na laatste deel! 

Deel 13:

Het is behoorlijk fris om buiten te doen, maar de jongens hebben het er voor over. ‘Ik heb de balken al op maat laten zagen, maar misschien moeten ze we nog iets bijwerken.’ zegt Mike als hij ze neergelegd heeft op de werktafel die hij buiten heeft staan. ‘Dat moet wel goedkomen!’ zegt Andy en hij slaat de eerste haak alvast in de balk. Hij zit er stevig in en hij besluit gelijk de rij af te maken. 10 haken zitten nu in de balk en daarna is het tijd om de andere balken er aan vast te maken. ‘Heb jij de schroeven hier liggen?’ vraagt Mike. ‘Ja ze liggen hier op de grond in dat bakje.’ zegt Andy als hij naar het bakje wijst. Mike boort een klein lang gat in de balk en draait er daarna een lange schroef in. Dit doet hij ook aan de andere kant en aan de onderkant. Daarna zet hij er nog balken aan de onderkant zodat alles stevig blijft staan. ‘Zo dat ziet er netjes uit!’ zegt Andy als hij het resultaat bekijkt. ‘Zeker! Er zit nog een extra beschermlaag op de bovenste balk zodat hij niet gelijk in de fik vliegt.’ zegt Mike als hij wijst op de bovenste balk met de haken.
Als Mike het pijlenrek in de schuur heeft gezet lopen de jongens weer naar binnen voor een kop lekkere warme chocolademelk. ‘Zo even opwarmen man!’ zegt Mike als hij zijn warme chocolademelk pakt. ‘Zeg dat wel! Het was wel fris, maar ook wel weer lekker!’ zegt Andy.
‘Dat klopt!’
‘Morgen de hele dag buiten, dus dat zal nog kouder worden.’
‘Dat is waar, maar van vuurwerk afsteken krijg ik het altijd wel warm!’
‘Je hebt helemaal gelijk!’
De jongens besluiten ook nog even een oliebol te gaan eten. Andy kijkt naar buiten en ziet dat het al is gaan schemeren. ‘Dit vind ik altijd zo’n mooi moment als het net een beetje donker begint te worden.’ zegt Andy. ‘Ja, dan is het de hoogste tijd voor siervuurwerk!’ zegt Mike en aan zijn blik te zien weet Andy al genoeg. Mike loopt naar boven en komt terug met een aantal fonteintjes en 2 pijlen. ‘Kijk aan! Even wat meer sfeer erin brengen!’ zegt Andy en ze lopen naar buiten. Mike zet de fonteintjes op tafel en legt de pijlen er naast. Andy gaat op een stoel staan en kijkt over de schutting naar de straat of er geen politie te zien is. ‘Cat 1 mag gewoon hè?’ zegt Mike lachend. ‘Ja dat weet ik, maar toch kijk ik altijd even.’ zegt Andy als hij weer van de stoel afspringt. Mike zet het eerste fonteintje neer en steekt hem aan. Diverse kleuren komen eruit en als afsluiting volgt wat crackling. ‘Dat was een leuke om mee te beginnen.’ zegt Mike als hij naar de tafel loopt om de 2e fontein te pakken. ‘Ja, ben benieuwd naar de volgende!’ zegt Andy enthousiast. ‘Die komt er nu aan!’
Mike steekt de 2e fontein aan en net als ze denken dat hij begint gaat hij uit. ‘Wat is dit nou weer?’ zegt Mike. Hij ziet dat er nog een heel klein oranje dingetje lijkt te branden. Mike begint te blazen en dan schiet de lont toch weer aan. Snel loopt hij naar achter en de fontein gaat nu wel aan. ‘Lekker gedaan man!’ zegt Andy. Daarna steekt hij nog 3 fonteintjes af en daarna zijn de pijlen aan de beurt. ‘Shit, waar is die PVC-buis gebleven?’ zegt Mike als hij om zich heen kijkt. ‘Daar loopt ie!’ zegt Andy lachend als hij ziet dat de kat hem in zijn bek heeft. Mike moet lachen en loopt zijn kat achterna. ‘Kom jij maar even hier.’ zegt hij en hij pakt hem op. Hij pakt het buisje uit zijn bek en brengt de kat naar binnen. ‘Die was zeker stiekem naar buiten geglipt?’ zegt Andy als Mike weer naar buiten komt lopen. ‘Ja, terwijl ik toch dacht dat hij binnen was.’ zegt Mike en hij steekt de buis in de grond. Daarna pakt hij de pijl en zet hem in de buis. ‘Daar gaan we!’ zegt Mike en hij steekt de pijl aan. Met een enorme snelheid schiet hij de lucht in en knalt in een mooi blauw boeket uit elkaar. ‘Heerlijk!’ zegt Andy en daarna heeft Mike de 2e pijl alweer aangestoken. Ook die schiet de lucht in en geeft een enorme hoeveelheid crackling. Daarna gaan de jongens weer naar binnen. ‘Wat zullen we gaan eten?’ vraagt Mike als ze weer binnen zijn. ‘Ik heb wel zin in Chinees.’ zegt Andy.
‘Puik plan!’
‘Laten we richting de Chinees gaan!’

Eenmaal aangekomen bij de Chinees bestelt Mike Nasi met Foe Yong Hai. ‘Voor 2 personen alstublieft.’ zegt Mike tegen de medewerker. ‘Wilt u pinnen of contant betalen?’ vraagt ze.
‘Pinnen alstublieft.’
‘Dan mag u even naar de 2e kassa lopen.’
Mike betaalt en krijgt een bonnetje met het nummer 21. Daarna gaan ze op de bank zitten en wachten ze op de bestelling. Er zitten nog een man of 8 te wachten naast hen op de bank. ‘Ik heb best wel trek!’ zegt Mike. ‘Anders ik wel!’ zegt Andy en hij kijkt nog eens naar de menukaart. ‘Shit vergeten kroepoek te bestellen!’ zegt Mike. ‘Ik kan wel even snel naar de supermarkt hiernaast lopen.’ biedt Andy aan.
‘Ja dat is een goed idee. Anders moet ik weer in de rij staan.’ zegt Mike als hij naar de rij kijkt waar de afgelopen minuten een man of 10 is aangesloten. Andy loopt richting de supermarkt en kijkt onderweg even op zijn telefoon. Hij ziet een berichtje van Talitha die vraagt of hij vanavond nog even tijd heeft om af te spreken. Andy stuurt terug dat hij om een uurtje of 9 nog wel kan, omdat hij nog even bij Mike is. Even later komt Andy in de supermarkt en loopt hij snel naar de kroepoek. Hij ziet dat het vak leeg is en kijkt bij een ander merkt. Daar ligt nog wel genoeg, maar de zakjes zijn wat kleiner. Dan neem ik er wel 2 mee, denkt hij en hij loopt naar de kassa.

Eenmaal thuis aangekomen pakt Mike de borden en het bestek. Andy haalt het papier van de bakken af. ‘Eet smakelijk!’ zegt Mike als alles op de borden ligt en de zakken kroepoek open zijn. ‘Eet smakelijk!’
‘Na het eten moeten we Geoffrey nog even bellen om te vragen of hij de oliebollen van de bakker nog heeft kunnen regelen.’
‘O ja, goed dat je het zegt!’
‘Die site had nogal wat problemen, dus ik hoop dat het in de winkel gelukt is!’ zegt Mike en hij neemt een grote hap.

‘Mike het is gelukt!’ zegt Geoffrey als Mike hem belt. ‘Top man!’ zegt Mike. Ze praten nog even verder over morgen en spreken met zijn allen af om 9 uur in de ochtend bij Andy. Dan hebben ze mooi de tijd om het 10 uur project op te bouwen. Mike zet daarna de borden en het bestek in de afwasmachine en Andy gooit de bakken en het papier in de prullenbak. ‘Zo dat heeft goed gesmaakt!’ zegt Andy. ‘Ja, zeg dat wel!’ zegt Mike en hij schenkt nog even wat drinken in.

Om kwart voor 9 vertrekt Andy weer bij Mike en gaat hij richting Talitha. ‘Tot morgen!’ zegt Mike. ‘Yes, tot morgen op de dag der dagen!’ zegt Andy.
‘De dag der dagen inderdaad!’
‘Yes! Later!’
‘Later!
Andy stapt de auto in nadat hij het kleine laagje sneeuw van de ramen en het dak gehaald heeft. Hij rijdt voorzichtig weg door de sneeuw. De straat van Mike is nog niet gestrooid en Andy rijdt in de sporen van de vorige auto’s. Het is niet zover rijden, want Mike woont dichterbij Talitha dan Andy. Na een paar minuten is hij er dan ook en als hij de straat in rijdt dan trekt hij even aan de handrem. Hij glijdt de bocht door en rijdt vervolgens verder naar de parkeerplaats. Als hij uitstapt maakt hij een sneeuwbal en gooit hem tegen het raam van het huis van Talitha. Even later gaat de deur open en Talitha staat lachend te kijken naar Andy. ‘Dat was jij zeker weer!’ zegt ze lachend. ‘Uiteraard!’ zegt Andy lachend terug. Andy loopt naar binnen en hangt zijn jas op. ‘Zo ben je klaar voor de dag van morgen?’ vraagt Talitha. ‘Zeker! Maar het is niet dat ik nu al wil dat het morgen is natuurlijk. Het gaat al snel genoeg helaas.’ zegt Andy.
‘Dat is waar, maar genieten van elk moment natuurlijk.’
‘Dat doen we zeker!’
Talitha pakt wat drinken en ze praten nog even verder. Andy kijkt op de klok en ziet dat het half 11 is. ‘Ik heb eigenlijk best wel trek.’ zegt Andy. ‘Even lekker langs de Mac gaan voor een late-night-snack?’ vraagt Talitha die ook wel zin heeft in iets te eten. ‘Goed plan.’ Ze trekken hun jas aan en lopen naar buiten de sneeuw in richting de auto. Als Andy de auto gestart heeft rijden ze de straat uit richting de McDonald’s. Ze moeten een klein stukje over de snelweg en na een paar kilometer rijden ze de afslag af. Daarna slaan ze rechtsaf en na enkele tientallen meters arriveren ze bij de McDrive. ‘Goedenavond! Welkom bij McDonald’s! Mag ik uw bestelling alstublieft?’ klinkt het uit de speaker. ‘Jazeker. 2 keer een McKroket, 2 friet medium en 6 kipnuggets.’ zegt Andy. Daarna rijden ze naar het eerste raam om te betalen.
‘Alstublieft! Eet smakelijk!’ zegt de medewerkster als ze de bestelling overhandigd aan Andy. ‘Dankjewel!’ Andy rijdt verder en parkeert zijn auto op de parkeerplaats. ‘Zo, dit ruikt goed!’ zegt hij en hij geeft de patat aan Talitha. ‘Dankjewel!’ zegt ze en ze geeft Andy een zoen. Andy begint ondertussen aan zijn patat en die heeft hij al snel op. Na de McKroket ook achter de kiezen te hebben delen ze samen nog de kipnuggets. ‘Lekker sausje die chilimayo!’ zegt Talitha. ‘Zo lekker dat je het op je broek gooit!’ zegt Andy lachend. ‘Oh shit!’ zegt Talitha lachend en ze veegt het snel schoon met een servetje.
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt oliebolcracker voor dit bericht:
  • Inca, Pyrokegel, Robin
Wat is dit toch geweldig om te lezen, ontzettend bedanktSmile
[-]
  •
ohh lekker man krijg nu nog meer zin in oud en nieuw.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Het heeft iets langer geduurd dan ik gehoopt had, maar het deel is ook langer dan voorheen. Thnx dat jullie mijn verhaal gelezen hebben en voor alle leuke reacties! 1 week voor de dag der dagen is het moment dan hier. Het laatste deel van mijn verhaal. Enjoy!

ps. ik zie dat de tekst hier en daar wat gek uitgelijnd is op de site. Geen idee hoe het komt, maar dat zal de pret niet drukken Tongue 

Deel 14: (slot)

Een half uurtje later komen ze weer aan bij het huis van Talitha. Andy stapt uit en pakt gelijk een sneeuwbal. Hij gooit hem recht op het achterhoofd van Talitha. ‘Aah dat is koud!’ zegt ze lachend. Ze pakt gelijk een sneeuwbal en gooit hem richting Andy. De sneeuwbal beland op zijn schouder en Andy veegt de sneeuw van zijn jas. De blonde lange haren van Talitha zijn nu aardig wit geworden en ze gooit nog een sneeuwbal. Deze krijgt Andy recht op zijn voorhoofd. ‘Headshot!’ zegt hij lachend. ‘Talitha rolt bijna op de grond van het lachen omdat het er nogal komisch uitzag. Ze veegt de laatste sneeuw uit haar haren en ontwijkt daarna een volgende sneeuwbal van Andy. Zo gooien ze over en weer nog een aantal sneeuwballen naar elkaar. De meesten komen op hun jassen. Daarna glijdt Talitha uit als ze een sneeuwbal wil ontwijken, wat compleet mislukt, en zit ze lachend in de sneeuw. ‘Kijk je een beetje uit?’ zegt Andy lachend. Hij gaat naast haar zitten en geeft haar een dikke knuffel. ‘Ik hou van jou!’ zegt ze en ze geeft hem een zoen op zijn wang. ‘Ik ook van jou!’ zegt Andy en hij geeft haar nog een knuffel. Andy staat op en steekt zijn hand uit. Talitha pakt zijn hand en trekt zichzelf omhoog. Daarna lopen ze naar binnen en drinken ze samen nog even wat. Als ze het op hebben gaat Andy weer richting huis. In de auto ziet hij dat het bijna kwart voor 12 is. Nog een paar minuten en dan is het 31 december, denkt hij en hij start de motor.

Als hij thuiskomt loopt hij direct naar boven. Hij besluit om 31 december goed in te gaan
luiden met een flinke pijl. Andy scheurt de verpakking van het Lightyear pijlenpakket
open en haalt er een pijl uit met een oranje omhulsel. Daarna loopt hij weer stil naar
beneden zodat hij niemand wekt. Wellicht dat hij wel iemand wekt met de pijl die hij zo
meteen afsteekt, maar dat vindt hij niet zo erg. Als hij buiten komt steekt hij zijn pijl in
de pvc-buis die er al stond. Hij steekt de pijl aan en daarna schiet hij met veel lawaai de
lucht in. Hij maakt een mooie rechte lijn en knalt uiteindelijk in een mooi geel-oranje
boeket uit elkaar. 31 december is begonnen, denkt Andy en snel gaat hij weer naar
binnen. Nadat hij zijn tanden gepoetst heeft gaat hij slapen. Als dat lukt tenminste. Zijn
lijf zit vol met adrenaline en hij kan niet wachten om het eerste vuurwerk af te gaan
steken. Dat moment dat je om 10 uur naar buiten loopt en weet dat je de hele dag
vuurwerk mag gaan afsteken is onbeschrijfelijk. Andy kan niet stoppen om daar aan te
denken. Hij draait zich nog eens om en doet zijn ogen dicht. Langzaam valt hij in slaap
totdat hij wordt opgeschrikt door een knal. Snel volgen er meer knallen en Andy zit gelijk
rechtop in zijn bed naar buiten te kijken. Hij heeft zijn gordijnen open gelaten om direct
het eventuele vuurwerk te kunnen zien. In de verte ziet hij dat iemand een pot
afgestoken heeft die na 10 schoten alweer klaar is. Dat was een mooi ding, denkt hij en
hij gaat weer liggen om een nieuwe poging te doen om te gaan slapen. Deze keer lukt
het wel.
Om 2 uur gaan de ogen van Andy weer open. Hij kijkt op zijn telefoon en ziet dat hij net
aan anderhalf uur geslapen heeft. Dat schiet ook niet op dit, denkt hij en hij loopt even
naar de badkamer om een paar slokken water te drinken. Als hij weer in zijn bed ligt
doet hij een nieuwe poging om te slapen. Deze keer valt hij sneller in slaap. Wonder
boven wonder wordt hij niet nog een keer tussentijds wakker. Om 6 uur gaat zijn wekker
en Andy is meteen klaar wakker. ‘Het is oudjaarsdag!’ zegt hij hardop en hij stapt zijn
bed uit. Eerst pakt hij een glas water en daarna sluit hij zijn laptop aan op zijn tv. Hij
bladert door wat mapjes en zet daarna een film aan.
Na de film is het iets na half 8 en Andy kleed zich snel aan. Hij loopt naar beneden de
woonkamer in. Hij zet de kerstboom aan en gaat op de bank zitten. Hij stuurt een appje
naar de groepschat waar hij in zit met Mike, Geoffrey, Joram, Michiel, Matthias, Sven,
Lennart en Davey. De dag der dagen is begonnen jongens! typt hij met een emoji wat
moet doorgaan voor vuurwerk. Al snel ontvangt hij enkele berichten terug van Joram,
Lennart en Mike. Ze zijn razend enthousiast en kunnen niet wachten om het eerste
vuurwerk af te steken.
Om iets voor 8 uur vertrekt Andy richting de supermarkt om wat verse broodjes te halen.
Afgelopen nacht is er toch weer wat sneeuw gevallen, maar de wegen zijn goed
gestrooid. Andy checkt het weerbericht nog even voor vandaag en ziet dat het de hele
dag droog is. Ook tijdens de jaarwisseling is het droog en ligt de temperatuur rond de
min 3 graden met windkracht 2. Overdag wordt het rond het vriespunt en daar is Andy
erg tevreden mee.
Als hij aankomt bij de supermarkt is hij een van de eerste klanten. Hij loopt naar de
broodafdeling en pakt wat croissants en kaiserbroodjes. Daarna koopt hij nog een bakje
salade en een pak coolbest. Als hij bij de kassa komt kan hij gelijk afrekenen. ‘Fijne
jaarwisseling!’ zegt hij als hij afgerekend heeft. ‘Dankjewel! Jij ook een fijne
jaarwisseling!’ zegt het meisje achter de kassa vriendelijk. Andy loopt naar buiten en
stapt de auto in.
Eenmaal thuis aangekomen maakt hij de broodjes klaar en gaat hij aan tafel zitten.
Davey ligt nog te slapen en Andy verwacht dat hij hem zo weer uit zijn bed moet sleuren.
Elk jaar lukt het hem maar niet om vroeg eruit te gaan. Andy neemt de eerste hap en

geniet van zijn ham-kaas croissantje. Ondertussen is het al wat drukker geworden in de
groepschat. Bijna iedereen is wakker op Sven en natuurlijk Davey na. Matthias maakt
zich al druk, omdat hij denkt dat Sven zich weer eens verslapen heeft en ze zo te laat
komen bij Andy. Hij besluit hem te bellen en zijn verwachting komt uit. Sven neemt de
telefoon slaperig op en schrikt als hij merkt dat het al bijna half 9 is. Om kwart voor 9
zou Matthias hem ophalen om daarna door te gaan met Lennart en Sven naar Andy. Als
een speer kleedt hij zich aan en schuift hij een ontbijtje naar binnen. Daarna gooit hij
snel wat wax in zijn haar en poets hij zijn tanden. Daarna pakt hij zijn vuurwerk en zet
het in de hal. Hij ploft neer op de bank en precies op dat moment gaat de bel. Matthias
staat voor de deur. ‘Ongelofelijk! Je bent op tijd!’ zegt hij verbaasd. ‘Ja, heb alles als een
speer gedaan!’ zegt hij lachend. Hij stapt de auto in nadat hij zijn vuurwerk in de
kofferbak gezet heeft.
Ondertussen heeft Andy zijn ontbijtje op en loopt hij naar boven om Davey te wekken.
Hij zoekt een filmpje van een honderdduizendklapper op YouTube op en zet het volume
op maximaal. Dan loopt hij de kamer van Davey binnen. ‘Ah, wat is dat voor herrie?’ zegt
Davey met een slaperige stem. ‘Het is oud en nieuw, prutser!’ zegt Andy. Davey wrijft
nog even in zijn ogen en kijkt hoe laat het is. ‘Bijna 9 uur al!’ zegt hij licht geschrokken.
Ook hij gaat snel zijn bed uit en kleed zich aan. Andy loopt naar zijn kamer om alvast het
vuurwerk beneden neer te zetten. Als hij dat gedaan heeft ziet hij dat Davey net zijn
ontbijt op heeft. Zijn ouders zijn inmiddels ook uit de veren en komen naar beneden om
ook te ontbijten.
Om kwart voor 10 gaat de bel. Geoffrey en Joram staan voor de deur. Net als Andy de
deur dicht wil doen ziet hij dat Mike de straat in komt rijden. ‘Ik laat de deur nog wel
even open voor Mike.’ zegt Andy en voegt daad bij het woord.
‘Goeiemorgen jongens!’ zegt Mike als hij de woonkamer binnen komt lopen.
‘Goeiemorgen!’ zeggen Andy en de rest in koor. Mike heeft een tasje met vuurwerk
meegenomen en heeft de rest nog in zijn auto laten staan. Datzelfde hebben Geoffrey en
Joram gedaan, omdat het anders wel heel erg vol wordt in de woonkamer. Andy en
Davey hebben wel alles beneden neergezet en dat pas allemaal net. In de loop van de
dag wordt dat natuurlijk minder.
Om 10 voor 10 gaan ze naar buiten om het 10 uur project klaar te zetten. Mike heeft zijn
pijlenrek al uit de auto gehaald en hij zet daar 10 SkyBlitz pijlen in en lont deze door.
Andy zet een paar kleine fluitpotjes neer en Davey de nitraatcakes. Joram en Geoffrey
zetten wat single-shots neer om mee te beginnen. Na 5 minuten komen Matthias, Sven,
Michiel en Lennart aanrijden. De jongens groeten elkaar en ook door de mensen die net
aanwezig zijn wordt er vuurwerk klaargezet. Ze zijn net op tijd klaar. Om 1 voor 10 staan
ze met zijn allen bij elkaar af te tellen tot 10 uur. ’10…9…8…7…6…5…4…3…2…1… Go!’
zeggen ze met zijn allen in koor. Geoffrey begint met het aansteken van de singleshots.
Aan de andere kant wordt door Matthias een aantal knetterfonteinen aangestoken. Het
zorgt voor het eerste lawaai. In de verte zijn enkele zware knallen te horen, maar meer
is het nog niet. Daarna is het de beurt aan Mike die de pijlen aan steekt. Een voor een
schieten ze de lucht in. In een mooi tempo knallen ze achter elkaar in de lucht. Ten slotte
is het de beurt aan Andy en Davey die de fluitpotjes en nitraatcakes afsteken. Lennart,
Michiel en Sven doen hetzelfde en Joram sluit af met een aantal nitraatmatten. Een
oorverdovend lawaai volgt als alles tegelijk aan staat. De jongens staan op een rij te
kijken en genieten enorm. ‘Zo dat was ongelofelijk vet!’ zegt Andy als de laatste knal
geklonken heeft. ‘Zeg dat wel man!’ zegt Matthias. ‘Dit was nog maar het begin jongens!’
zegt Mike en hij pakt het volgende vuurwerk. Ze steken nu wat kleiner spul af om lekker
mee te beginnen. Rotjes, crackling balls en single-shots worden achter elkaar afgestoken. Andy legt een rotje achter Sven, die bezig is met het losmaken van een lontje van een fonteintje, en steekt hem aan. ‘Sven!’ roept Andy net voordat het rotje afgaat. Sven draait zich om. ‘Wat is…’ Zijn zin wordt afgebroken doordat hij schrikt van het rotje wat afgaat. Andy ligt helemaal dubbel en ook Sven kan er wel om lachen. ‘Gelukkig was het geen nitraat!’ zegt Sven. ‘Nee dat zou ik niet zo dichtbij neerleggen natuurlijk.’ zegt Andy. Daarna loopt hij naar binnen om nog wat vuurwerk te halen, want hij is er al weer doorheen. ‘Iedereen wat drinken en een oliebol?’ roept Andy vanuit de deuropening. Iedereen stemt toe of steekt een duim omhoog en Andy loopt naar de keuken. Geoffrey heeft een heel krat met zakken oliebollen meegenomen die hij goedkoop kon regelen via zijn oom die bakker is. Ze hebben met zijn allen wat geld ingelegd en daarvan de oliebollen en het andere eten en drinken gekocht. 
‘Oliebollen zijn er!’ roept Andy als hij ze buiten neer heeft gezet op een tafeltje met daarbij een kan met koffie, thee en fris. Iedereen neemt even een korte pauze om te genieten van een oliebol en wat te drinken. ‘Eet smakelijk!’ zegt Lennart tegen de rest. ‘Dat gaat zeker lukken!’ zegt Joram en hij neemt en hij gooit wat poedersuiker over zijn oliebol. ‘Zo jullie zijn lekker bezig zie ik!’ zegt de buurman die naar buiten komt lopen. ‘Wacht maar tot vanavond buurman!’ zegt Davey enthousiast. ‘Ik ben vanavond in ieder geval thuis met mijn vrouw en wat vrienden dus ik kom zeker even kijken buiten!’ zegt de buurman.
‘Tot vanavond dan!’
‘Tot vanavond!’ zegt de buurman en hij loopt naar zijn auto, stapt in en rijdt weg.

Als iedereen zijn oliebol en het drinken op heeft gaan ze beginnen aan de 2e sessie afsteken. ‘Ik begin met een Reno!’ zegt Andy als hij hem uit het doosje haalt. ‘Ja je hebt er zoveel dat je er best een aantal overdag kunt doen.’ zegt Geoffrey die op zijn beurt een paar single-shots uit zijn tas haalt. Andy steekt de Reno aan en iedereen staat er om heen naar te kijken. Ondanks dat het overdag is zijn de siereffecten wel te zien in de strakblauwe lucht. ‘Zo die knalt goed!’ zegt Michiel als hij afgelopen is. ‘Straks maar eens 3 tegelijk doen. Wordt nog leuker!’ zegt Andy die ziet dat Geoffrey 5 single-shots in een rondje gezet heeft met de lontjes tegen elkaar aan. ‘Nu komt hier spektakel!’ zegt Geoffrey als hij ze aansteekt. Iedereen draait zich om naar Geoffrey en ziet dat de single-shots 1 voor 1 achter elkaar de lucht in schieten in een rap tempo. ‘Vet!’ zegt Davey tegen Geoffrey. ‘Thanks!’ zegt hij en hij pakt er nog een aantal uit zijn zak. Hij heeft een flinke voorraad gekocht, dus hij kan nog wel even vooruit.

Een uur en veel knallen later is het half 1 en is het tijd voor de lunch. Iedereen heeft wat broodjes meegenomen en die worden in een aantal schalen op tafel gezet. ‘Aanvallen!’ zegt Lennart als hij een broodje pakt en op zijn bord legt. De rest volgt zijn voorbeeld en ze beginnen te eten. ‘Waar zullen we na het eten mee beginnen?’ vraagt Mike. ‘Een aantal van die Skyblitz pijlen en Extreme Bang pijlen ben ik wel voor in.’ zegt Joram. ‘Dat is zeker een goed idee!’ zegt Matthias die daarna even de kaas vraagt aan Sven. ‘Het zijn in ieder geval perfecte pijlen voor overdag!’ zegt Andy die daarna de laatste hap van zijn krentenbol neemt. Ze praten nog even gezellig verder en ruimen daarna de tafel af.

Om half 2 gaan de jongens weer naar buiten voor een nieuwe stooksessie. Iedereen heeft weer een tas vol vuurwerk meegenomen en een paar aansteeklonten. Mike heeft alvast een paar pijlen in de pvc-buisjes gezet. Daarna steekt hij zijn aansteeklont aan. De geur die er vanaf komt brengt hem nog meer in de sfeer. ‘Ik ga beginnen met de pijlen!’ roept hij naar de rest. De meesten draaien zich om richting de pijlen en zien hoe de eerste pijl de lucht in schiet. Een prachtig spoor van de rook blijft hangen in de lucht. Daarna volgt een harde knal. ‘Dit ziet er toch zo mooi uit op zo’n blauwe lucht!’ zegt Michiel kijkend naar de rook die langzaam verdwijnt. ‘Ja, doe mij er nog maar 1!’ zegt Andy en Mike steekt gelijk de 2e pijl aan. Hij probeert ook nog de 3e pijl aan te steken maar dat lukt net niet op tijd. ‘Volgende gaat vast lukken man!’ zegt Davey net nadat de knal van de pijl geklonken heeft. Mike doet een nieuwe poging en nu lukt het wel. Vlak na elkaar schieten de pijlen de lucht in. ‘Lekker Mike!’ zegt Geoffrey enthousiast. Daarna is het tijd voor nog een paar nitraatmatten van Joram. Hij heeft ze al klaar liggen op de weg en steekt de eerste aan. Een kort maar hard geratel volgt. ‘Geweldig die dingen! Alleen jammer dat ze zo kort zijn!’ zegt Lennart. ‘Dat wel helaas. Je zou niet zeggen dat het er 240 zijn die afgaan, maar gelukkig heb ik er meer dan 1!’ zegt Joram en hij loopt naar de volgende om hem aan te steken. Zijn aansteeklont houdt hij tegen het lontje, maar hij gaat niet aan. ‘Wat is dit nou weer?’ vraagt Joram zich af. Hij doet nog een poging maar hij wil niet aan. ‘Heeft 1 van jullie nog een aansteeklont die ik even kan lenen?’ vraagt Joram als hij achterom kijkt. ‘Je mag die van mij wel even proberen.’ zegt Michiel en hij geeft de aansteeklont aan Joram. Hij doet nog een poging en nu lukt het wel. ‘Wat een schijtaansteeklont!’ zegt Joram als de nitraatmat klaar is. Hij houdt hem nog eens in de vlam van zijn aansteker. ‘Nu nog maar eens proberen.’ zegt Joram en hij loopt naar de 3e en laatste nitraatmat. Nu gaat hij wel gelijk aan.

Na nog een eet- en drinkpauze begint het al licht te schemeren. ‘Zo tijd voor het eerste siervuuwerk!’ zegt Andy die niet kan wachten. ‘Yes! Heerlijk moment altijd dit, dat zowel siervuurwerk als vuurwerk voor overdag mooi is om af te steken!’ zegt Mike die komt aanlopen met een Lightyearpijl. ‘Laten we dan maar gelijk beginnen!’
Mike steekt de pijl aan en hij schiet de lucht in. Hij maakt een klein boogje en knalt daarna uit elkaar in een mooi rood boeket. ‘Prachtig!’ zegt Sven die ook is aan komen lopen. Matthias en Lennart zijn nog bij de auto aan het kiezen welk vuurwerk ze nu willen gaan afsteken. Davey zit nog op de wc want hij moest ‘nodig ruimte maken’ zoals hij dat zei. ‘Wie gaat er beginnen met de eerste pot?’ vraagt Joram aan de rest. ‘Ik heb wel een leuke om mee te beginnen!’ zegt Michiel die de Uranus uit zijn tas haalt. ‘Dat is een leuk ding Your Anus!’ zegt Mike lachend. ‘Wacht even op Davey, want er komt nu eerst wat uit zijn anus!’ zegt Andy droog. De rest moet lachen en na een paar minuten komt ook Davey naar buiten. ‘Zo heb je weer ruimte gemaakt?’ roept Andy. ‘Ja er kunnen weer oliebollen bij!’ zegt Davey als hij aan komt lopen. Daarna steekt Michiel de Uranus aan. Hij begint rustig met een aantal lichtkometen en daarna volgen fluit- en cracklingcombinaties. Als afsluiting nog een aantal schoten met kleine boeketten die in een snel tempo omhoog schieten. ‘Leuk dingetje om mee te beginnen!’ zegt Sven als de pot afgelopen is. ‘Zeker!’ zegt Michiel. Ze gaan verder met een aantal pijlen en nog een aantal Reno’s. Ook de eerste grotere fonteinen worden afgestoken. ‘Zo dat ding gaat best hoog man!’ zegt Geoffrey als hij vol bewondering naar de fontein van Lennart kijkt. ‘Ja! Mooi ding hè?’ zegt Lennart die ook onder de indruk is. Daarna steekt ook Sven er een af. Joram en Davey staan iets te dichtbij en dat merken ze als de crackling begint die dichterbij komt dan ze verwacht hadden. Snel lopen ze een aantal stappen achteruit.

Een half uurtje later is Andy bezig met de voorbereidingen voor het avondeten. De dames eten ook mee en omdat ze voornamelijk buiten zijn hebben ze besloten een barbecue te organiseren. Dit doen ze in de achtertuin en gedeeltelijk in de uitbouw van het huis. Daar staat de frituurpan en hebben ze stoelen neergezet voor de mensen die toch liever binnen zitten. ‘Steek de barbecue maar aan!’ zegt Davey als hij naar Andy toe loopt. ‘Ik zal er een wondertol in gooien.’ zegt Andy en hij voegt daad bij het woord. ‘Het werkt nog ook!’ zegt Matthias die er ook bij is komen staan. 
Een paar minuten later ligt er flink wat vlees op de barbecue en Davey heeft de frituurpan ook aangezet. ‘Zo is er al wat vlees klaar?’ vraag Sven die met zijn vriendin Ilona is komen kijken hoever Andy is met het vlees. ‘Het schiet op. Ik denk dat de hamburgers al wel klaar zijn.’ zegt Andy en hij pakt de tang en legt de hamburgers op een bord. ‘Hamburgers klaar!’ roept Sven naar de rest. Als eerste komen Davey en Renate voor de hamburgers. Ook Lennart en Esmee komen deze kant op. ‘Eet smakelijk jongens!’ zegt Andy als hij de hamburgers verdeeld. Op dat moment komen Davey en Renate naar buiten met een flinke bak patat. Ze zetten hem op tafel met daarbij ook een aantal sausjes. De rest heeft zich inmiddels ook verzameld rondom de barbecue en ze genieten allemaal van het vlees. Talitha heeft een aantal spiesjes klaargemaakt en legt ze op de barbecue. ‘Die zien er goed uit!’ zegt Matthias als hij het vlees bewonderd. ‘Dankje! Nog een paar minuutjes en dan kan iedereen er van genieten!’ zegt Talitha als ze de spiesjes omdraait. Ondertussen is Michiel een beetje ongeduldig geworden en is hij vanaf zijn stoel rotjes aan het gooien richting de andere kant van de tuin. ‘Als je ze nou precies in die bak gooit dan kan je ze gelijk opruimen.’ zegt Joram lachend. Michiel doet een paar pogingen, maar van de 10 vliegen er maar 3 in de bak. ‘De helft van die rotjes vliegt er ook nog eens uit!’ zegt Michiel. ‘Ik zie het inderdaad. Dat schiet dan ook niet op.’ zegt Joram. Op dat moment zijn de spiesjes klaar en worden ze uitgedeeld. 

Na het toetje, cheesecake met aardbeiensaus wat gemaakt was door Anna en Matthias, ruimen ze de spullen op en is het alweer 8 uur. Andy pakt de vuurkorf uit de schuur en Davey een aantal blokken hout. Ze lopen door de voordeur van het huis weer naar buiten en zetten de spullen klaar voor het huis. ‘De fik erin!’ zegt Sven lachend als de blokken hout in de korf zitten. Andy legt er nog een grote plaat onder, zodat niet alles op de grond valt. Davey steekt een fontein aan en zet die op zijn kop in de korf. ‘Misschien werkt dit!’ zegt hij lachend. De blokken hout vatten amper vlam en ook al snel is de fontein weer gedoofd. ‘Ik zal er wat kranten tussen gooien.’ zegt Andy en hij loopt naar binnen om ze te halen. ‘We kunnen er natuurlijk ook gewoon wat karton van de potten en fonteinen in donderen.’ zegt Sven. ‘Prima idee.’ vindt ook Davey en ze verzamelen er wat. Daarna gooit Sven er 5 wondertollen in die hij aangestoken heeft. Het geheel begint te branden. Andy komt weer naar buiten met wat kranten en ziet dat het vuur al is gaan branden. ‘Dat is natuurlijk ook een idee.’ zegt hij als hij het karton van de fonteinen en de potten ziet tussen het hout. Alsnog gooit hij er wat kranten bij wat zorgt voor een snellere ontbranding. De rest is inmiddels ook buiten gekomen en het is tijd voor een eerste show. Matthias, Michiel, Sven en Joram hebben een flink aantal potten meegenomen en Lennart een pijlenpakket. Daarmee begint Lennart ook en Mike heeft zijn pijlenrek al klaar gezet. Ze lonten de pijlen door en daarna steekt Lennart ze aan. Een voor een schieten ze de lucht in. Ze gaan in een mooi tempo achter elkaar. Prachtige boeketten en harde knallen zijn het gevolg. Inmiddels zijn de buren ook buiten komen kijken. ‘Zo gaat het feest beginnen?’ vraagt de buurman aan Andy. ‘Het is de hele dag al feest natuurlijk, maar nu begint onze eerste show!’ zegt hij. Daarna steekt Matthias de eerste 3 potten aan. De schoten beginnen rustig, maar gaan steeds harder en sneller achter elkaar. Ze hebben allen 64 schots dus het is een mooie opening. Daarna volgen 4 potten van Sven en 4 van Michiel. Joram heeft ook 4 potten aangestoken en nog een flinke fluitbak. Gezamenlijk steekt hij ze aan en precies tegelijk schieten ze de lucht in. 

Om 10 uur staat iedereen gezellig met elkaar te kletsen en wordt er af en toe een pot of fontein afgestoken. Met zijn allen staan ze rondom de vuurkorf met een oliebol en een drankje. Ook heeft Andy gezorgd voor muziek. Een paar minuten later komen de ouders van Talitha ook langs. Ze hadden besloten om toch maar naar de ouders van Andy te gaan in plaats van andersom. Andy en Talitha wilden ook nog langskomen, maar dat hoeft nu dus ook niet meer. ‘Zo, zal ik zo eens wat af gaan steken?’ zegt de vader van Talitha. ‘Goed plan pap!’ zegt Talitha enthousiast. Hij heeft een aantal flinke compoundboxen gekocht en is van plan daar zo de eerste van af te steken. Eerst loopt hij even naar binnen om de ouders van Andy te groeten en wat te gaan drinken. 

Half 11 komt de vader van Talitha naar buiten met zijn vrouw en de ouders van Andy. ‘Vergeet je je vuurwerkbril niet mam?’ zegt Talitha als haar moeder naast haar komt staan. ‘Goed dat je het zegt!’ zegt ze en ze haalt hem uit haar jaszak. Haar vader loopt naar de weg en zet de box daar neer. Hij steekt hem aan met de lont die hij van Andy gekregen heeft en loopt dan snel weer richting de rest. De eerste schoten vliegen met harde knallen de lucht in. Het begint met groene boeketten en daarna gaat het over in rood en blauw om en om. Vervolgens volgen er een aantal salvo’s van 5 schoten met veel crackling. Als afsluiter komen er zware fluiters en grote gele boeketten uit. ‘Dat was echt een fantastisch ding!’ zegt Andy. 
Om 5 voor 12 gaat iedereen naar binnen en zetten ze de tv aan. Daar zien ze dat er live verslag wordt gedaan door Dionne Stax vanuit Amsterdam waar enorm veel mensen kijken naar een grote geprojecteerde klok. Daarna zal daar een mooie vuurwerkshow volgen. ‘Hebben we al het vuurwerk klaar staan?’ vraagt Andy aan de anderen. ‘Zeker! Alles gesorteerd op afsteekvolgorde!’ zegt Matthias. Ze richten hun blik weer op de tv. ‘We gaan bijna aftellen! Nog 20 seconden!’ klinkt het uit de tv. ‘10…9…8…7…6…5…4…3…2…1… Gelukkig nieuwjaar!’ roept iedereen tegelijk. Andy geeft Talitha een dikke knuffel en een paar zoenen. Daarna loopt iedereen door elkaar om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. De champagne wordt ontkurkt en iedereen krijgt een glaasje. ‘Daar gaan we!’ roept Andy als hij met de jongens naar buiten loopt. Het is een oorverdovend lawaai en ze weten niet waar ze moeten kijken. Ze besluiten eerst een paar minuten zelf te gaan kijken voordat ze zelf hun show gaan beginnen. ‘Kijk daar! Dat moet een flowerbed zijn!’ schreeuwt Matthias naar Andy. Ze zien enorme boeketten en er lijkt geen einde aan te komen. Als er dan toch een einde aan gekomen is na een flink aantal salute schoten gaan de jongens beginnen aan hun eigen show. Ze hebben op de weg alles mooi op een rijtje gezet en per groep doorgelont. Sven trapt af en steekt zijn serie aan. ‘Let’s go!’ roept hij en ze staan met z’n allen op een rij te kijken naar de prachtige show die ze in elkaar gezet hebben. De volgende is Geoffrey die zijn serie aan steekt. Diverse effecten zijn te zien in de lucht. Hij heeft ook een aantal waaiercakes er tussen gezet wat voor een prachtig gevulde lucht zorgt. Nadat bijna iedereen geweest is sluiten Mike, Andy en de vader van Talitha af. Samen hebben ze een prachtige finale in elkaar gezet. Mike begint met de pijlen in zijn pijlenrek. Deze heeft hij nu dubbel gevuld en een snellere lont gebruikt. In een rap tempo schiet de ene na de ander pijl de lucht in. Mensen uit de hele straat hebben hun blik nu gericht op de show van de jongens. Daarna steken Andy en Mike hun serie aan. De vader van Talitha heeft op een veilige afstand zijn compoundboxen klaar staan. Zodra het einde van de serie van Andy en Mike in zicht is steekt hij de boxen aan, zodat het mooi doorloopt. Veel mensen staan te kijken vol enthousiasme. ‘Dit is echt de beste show die we ooit gedaan hebben man!’ schreeuwt Geoffrey tegen Andy. ‘Dit is echt geweldig man!’ schreeuwt hij terug. De compoundboxen zorgen voor een geweldige finale. De meest uiteenlopende effecten zorgen voor een fantastisch gevulde lucht vol licht en kleur. Harde knallen zorgen voor een geweldig lawaai. Als de finale geweest is volgt een groot applaus en gejuich van alle mensen. Ondertussen is het alweer 1 uur en de meeste mensen uit de straat gaan weer naar binnen om zich op te warmen. Bij het huis van Andy niet. Daar staan of zitten ze gezellig om de vuurkorf en wordt nog volop afgestoken. Niet meer zoveel als tijdens de show, maar ze knallen er nog lekker op los. 

Om 2 uur wordt het wat rustiger in de wijk en de meeste mensen zijn wel door hun vuurwerk heen. Bij Andy thuis hebben ze nog wel wat, maar ook niet heel veel meer. Ze gaan nu op een rustig tempo afsteken. Af en toe een potje of een fonteintje en dan weer lekker even wat drinken en genieten van de zoveelste oliebol of appelbeignet. ‘Dit was echt een geweldige oud en nieuw!’ zegt Andy als ze allemaal zitten. Dit wordt beaamt door iedereen in de groep en ze kletsen nog gezellig even verder. 

Om 4 uur besluiten ze nog een grote pot af te steken om de avond af te sluiten. ‘Deze heb ik speciaal bewaard om de avond af te sluiten!’ zegt Andy tegen de rest als hij de pot laat zien. ‘Nou steek maar aan!’ zegt Mike en Andy loopt richting de straat en steekt hem aan. Andy rent weer richting de groep en slaat een arm om Talitha heen. Samen kijken ze naar de prachtige kleuren. Grote kometen schieten de lucht in uit de waaiercake. Als de pot is afgelopen geeft hij Talitha een grote knuffel. ‘Ik hou van jou!’ fluistert hij in haar oor. ‘Ik ook van jou!’ fluistert ze terug en ze geeft Andy een zoen. Geoffrey komt nog met een fles champagne aanlopen. Hij schenkt iedereen een glaasje in. ’Ik wil nog 1 keer proosten met jullie! Op een fantastisch nieuw jaar en op deze geweldige oud en nieuw die zo mooi was!’ zegt Geoffrey. ‘Proost!’ 
[-] De volgende 2 gebruikers zeggen bedankt oliebolcracker voor dit bericht:
  • Pyrokegel, Robin
Geweldig verhaal oliebolcracker. 
Ik had dit topic een beetje gemist maar heb ff wat ingehaald met lezen.

Nu heb ik er ook echt zin in gekregen in oud en nieuw.
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Pyrokegel voor dit bericht:
  • oliebolcracker
Ben benieuwd of er dit jaar nog nieuwe verhalen op komen Smile
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Zeker! Ben er momenteel met 1 bezig!
[-]
  •

•  Vorige
  • 1
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9(current)
  • 10
  • Volgende 

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin het grote ''3 woorden verhaal'' Palm Tree 2,157 78,593 05-11-2019 / 20:24
Laatste bericht: Fausto
Thumbs Up Mooie vrouwen topic afcajax 229 11,317 19-10-2019 / 21:48
Laatste bericht: Fausto
  Het nachtbrakers topic 2019! Open op 27, 28, 29 en 30 December Mjd 0 196 14-08-2019 / 18:38
Laatste bericht: Mjd
  Het grote kerst en oudjaar sfeer topic 2019/2020! Mjd 66 2,239 28-12-2018 / 04:21
Laatste bericht: Pyrokegel
  Het oliebollen topic! Mjd 26 2,753 15-12-2018 / 02:16
Exclamation Het voetbal topic! Mjd 16 910 13-12-2018 / 16:37
  Het grote show jouw auto/motor topic Rufes 21 3,257 18-12-2016 / 20:13
Laatste bericht: Rufes
  Mooie mannen topic Snakebite 13 1,840 13-12-2016 / 13:50
Laatste bericht: Snakebite

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)