AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oude AVP herinneringen!
Ik weet nog goed dat het augustus 2006 was, midden in de zomervakantie, en ik had al retezin in O&N. Mijn ouders werden helemaal gek van me, ik kon er niks aan doen. Ik wist nog helemaal niet van het bestaan van AVP af en heb destijds een account aangemaakt op Freakpyromaniacs. 

In 2007 was ik er ook alweer weer vroeg mee bezig maar toen vond ik AVP. Dat was echt thuiskomen in een warm bad. Echt een superforum! Ik dacht dat ik de enige gestoorde was die gek was van vuurwerk, maar als je dan op AVP komt dan voelt dat echt als een warm bad. Mijn allereerste topic was er 1 over het Crown Executive Pakket van Broekhoff, wat een tijd heb ik er in gestoken om van alle producten filmpjes te vinden. Geniaal wel.

Het was altijd superleuk om de tripreports te lezen (vooral die naar Baarle) en het photoshoptopic zal ik ook nooit vergeten. En het vuurwerkblunderstopic, als die er nog niet is dan maak ik die zo even. 

En dan eind januari als AVP weer dicht ging, dan zat heel de chat van PyroFM vol met mensen en dan was ik echt beduust als het forum definitief weer 7 maanden dicht ging. En dan voelde het de eerste week echt een beetje als een leegte, omdat je niet 'even' de AVP kroeg in kon. Geniale tijden!
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord

Mijn herinneringen:

-Verhalentopic! Al ken ik ze zowat uit me hoofd (met name die van Coen) ik blijf ze keer op keer lezen.
-Tripreports.. heerlijk om te lezen hoe makkelijk het sommige afging en andere wat minder.
-En de nodige sfeertopics dragen ook hun steentje bij, waarbij ik net toch ook weer een "oh jaaaa" moment had met de kamer van Rick en zijn hijskranen..

Maar ook het winnen van de prijsvraag in toen het laatste jaar van AVP.
Je moest de nodige vragen beantwoorden (in mijn geval voor de Rijswijkse Vuurwerkhal) en als je gewonnen had zou je in de nachtbrakers uitzending gebeld worden. Uiteraard moest je wel opnemen.
Ach, je kent de gedachte wel.. ik win toch niet.. met dat motto ging ik begin van de nacht dan ook slapen (ja sorry, ik word ook een dagje ouder) maar ergens had ik wel zoiets van, hmm geluid maar van me mobiel toch iets harder zetten voor het geval dat!! En ja hoor.. dat kreng ging nog af ook.. ik was 2e geworden en mocht een box van ChinaRed afhalen.. Waanzinnig!! Thumbsup
Hoewel dat jaar ook de boeken in ging met het sluiten van AVP, is het voor mij wel een onvergetelijke afsluiting geweest door het winnen.
[-]
  •
Vroeger toen de prijswinnaars nog telefonisch benaderd werden tijdens een PyroFM uitzending en op moesten nemen met "AVP vuurwerk"  anders wonnen ze geen prijs.
Hierdoor hebben toch behoorlijk wat mensen een prijs aan hun neus voorbij zien gaan, omdat ze opnamen en eerst hun eigen naam zeiden. Biggrin

Misschien moeten dat maar weer eens gaan invoeren voor dit jaar  Innocent
[-]
  •
In 2008 (dacht ik) kwamen we op 1 september terug van vakantie, op de boot van New Castle naar Ijmuiden heb ik me toen nog aangemeld op een internet PC in het restaurant van de ferry, als dank alle publieke PC's op AVP gezet. 
Hoor graag nog meer leuke verhalen en herinneringen Thumbsup !!
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Roel voor dit bericht:
  • Mjd
Vroegah...
Toen hier nog geen spinnenwebben hingen door de drukte Ermm Laugh Laugh
Voor al je vuurwerkinfo!

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
Ja, idd, er moeten toch veel meer mensen zijn met leuke verhalen over AVP?
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Dat lijkt me wel..
Voor al je vuurwerkinfo!

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
Pffffftt wat een herrineringen heb ik aan AVP overgehouden en hoop er nog wel vele te gaan maken, alhoewel ik moet zeggen dat het niet meer is wat het ooit was.

* Tripreports bekijken en zelf ook maken.
* Vrienden welke ik tot op de dag van vandaag nog bezit leren kennen en contact onderhouden.
* Shows bezoeken.
* De PyroFM uitzendingen beleven.

Doodzonde dat er bepaalde keuzes in het verleden zijn gemaakt waar ik ook wel de keuze snap gezien de druk ten tijde van de periode AVP naar de klote heeft geholpen. Hierdoor is VWC groter geworden waar VWC veel minder gevoel heeft.

Wie weet komen de echte AVP tijden weer terug, ik hoop het van harte.

BTW de naam welke ik nu bezit is niet de naam welke ik ooit bezat hahaha.
[-]
  •
(06-11-2018 / 16:52)PengPeng schreef: BTW de naam welke ik nu bezit is niet de naam welke ik ooit bezat hahaha.

Toch benieuwd welken naam je ooit bezat.

Tripreports waren altijd mooi om te lezen, mensen die met het openbaar vervoer naar Baarle gingen om vuurwerk te kopen.
Koffers en weekend tassen mee om alles in te vervoeren, vuurpijl stokken afbreken omdat het anders niet paste en maar hopen dat de buschauffeur je niet verlinkte op de terug weg Biggrin

Wat een avonturen hadden sommige onderweg beleefd!
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt X-Treme voor dit bericht:
  • PengPeng
Poooheee Jaaa de tripreports waren altijd machtig om te lezen.

Evenals de verhalen van bijvoorbeeld Oliebolcracker en Coen?, geweldig was dat.

EN niet te vergeten onze weerman davidh, het is dat ik hem niet persoonlijk ken anders had ik hem de laatste 2 weken van het jaar achter zn reet aangelopen. Ik denk dat ik het weertopic per dag wel 12 keer refreshte om te kijken of er al een update was! Smile 

Tegenwoordig is het alleen maar shoppenvideo's kijken op YT...
Let's get the party started!  Thumbsup
[-]
  •
Wat mij bij is gebleven is dat is best veel maar het live streamen van vuurwerkshows, ik meen me goed te herinneren dat dit ook was bij een demo van de Rijswijkse Vwhal, van uit de plek bij de schouwburg in Rijswijk er werd dan gestreamd naar de site en kon je mee kijken. Dat was en blijft een hoogstandje in techniek toen.
[-]
  •
Ik heb nog wel een leuke herinnering. Het was in een grijs verleden (ja ik heb al 1-2 grijze haren), maar het was zo rond 2004-2005. Ik had toen een vriendinnetje en we waren bij haar thuis, het was week-end en we waren een beetje aan het vervelen dus gingen we verstoppertje spelen met haar broertje en zusje. Op een gegeven moment had ik mij verstopt in een kamer maar daar stond een computer. Ik doe de computer aan en ging natuurlijk naar de AVP website. Voor ik het door had, had ik zoveel tabbladen geopend dat ik de computer had laten vastlopen en ik me maar uit de voeten maakte. Heerlijke herinnering, dank AVPSmile.
[-] De volgende 2 gebruikers zeggen bedankt Mav voor dit bericht:
  • brl-scv, X-Treme
Vroegah toen de mist zo dik was dat je er een fiets tegen aan kon zetten.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Screen shot van oktober 2004, geweldig!

Voor al je vuurwerkinfo!

[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Roel voor dit bericht:
  • oerendhard

Ga naar locatie: