AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 18:00u!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers
Ongeveer 2000 Nederlanders die illegaal vuurwerk kochten op Poolse websites, kunnen een bezoekje van de politie verwachten. De politie heeft er samen met het Openbaar Ministerie voor gezorgd dat er vier websites inmiddels uit de lucht zijn gehaald.

Het is voor het eerst dat de politie online vuurwerkshops uit de lucht haalt. De offline gehaalde webshops zijn Bombashop, UltrasShop, Pyrofans en Psychoeffect, zo bevestigt de politie aan RTL Nieuws. In Nederland, Frankrijk en Polen zijn de servers van de betreffende webshops in beslag genomen.
"Kopers die nog niet zijn bezocht, kunnen binnenkort politie aan de deur verwachten", vertelt officier van justitie Karin Broere. Ook als ze het vuurwerk niet meer hebben, wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Overboekingen
"De politie beschikt over voldoende informatie om aan te tonen dat de bewuste personen vuurwerk hebben besteld, zoals overboekingen naar de bankrekeningen van de webshops."

Volgens de politie en het OM wordt er de laatste jaren steeds meer zwaar, illegaal vuurwerk verhandeld. "De webshops uit Polen bieden het vuurwerk te koop aan, waarna het via postpakketten naar Nederland en andere Europese landen wordt verstuurd", schrijft de politie. "Het gaat om professioneel vuurwerk, dat particulieren niet mogen bezitten of afsteken."
Grootste online aanbieders illegaal vuurwerk op zwart na internationale politieactie

De politie is bezig met een enorme actie tegen illegaal vuurwerk. Samen met België, Italië en Polen zijn vier grote webshops voor illegaal vuuwerk op zwart gezet.

'Gevolgen niet te overzien'
Volgens Ad Nieuwdorp, vuurwerkexpert bij de politie, zorgt het vervoeren van vuurwerk voor grote risico's. "Medewerkers van distributiecentra en zogenoemde pakketpunten krijgen de pakketten in handen, zonder dat zij de explosieve inhoud kennen. Als zo'n pakket ontploft, zijn de gevolgen niet te overzien."
Volgens Nieuwsdorp is door het offline halen van de websites zo'n 80 procent van de toestroom van illegaal vuurwerk gestopt. 
Naast de politieactie krijgen ook 3000 mensen een waarschuwingsbrief omdat zij vorig jaar zijn betrapt.

BRON

Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord
Okey deze zag ik niet aankomen.
Ik denk dat heel veel mensen de komende tijd angstig reageren als de deurbel gaat Biggrin
[-]
  •
Nadat de webshops offline waren gehaald, verwachtte ik wel een actie van de politie.
[-]
  •
denk het niet.
zal pas rond 28 29 30 31 december.
de meeste hebben het niet thuis das bekend ook bij de politie.
zeg maar zo : ze zijn we goed maar niet gek denk dat we dit jaar wel betere politie cijfers gaan halen rond oud en nieuw.
valt mij trouwens op dat de politie momenteel vaak en op grote schaal actief is in zowel lokaal als regionaal en binnen de EU.
zullen ze wakker geworden zijn dat het zo niet langer kan ???
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Ook al heb je niks in huis, bestellen in het buitenland van vuurwerk is ook strafbaar, is een misdrijf.
[-]
  •
(06-12-2018, 21:15)Pyrokegel schreef: Ook al heb je niks in huis, bestellen in het buitenland van vuurwerk is ook strafbaar, is een misdrijf.

ik heb bij 1 van deze sites aanstekers besteld. ook al politie gehad een tijdje terug, en een brief dat het hiermee afgedaan was en dit beschouwd kon worden als waarschuwing. nu ben ik alleen benieuwd hoe het bij andere klanten gaat die wel iets illegaals besteld hadden... lijkt mij niet dat ze complete winkelwagen lijsten bemachtigd hebben?
[-]
  •
Toch, dat zoiets al dit een keer zou gaan gebeuren zat er wel in. Het online bestellen en versturen via post ligt al even onder de loep en geeft de mogelijkheid om een grote slag te slaan voor justitie
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Niet meer als terecht ook. Blijft complete waanzin om dit soort dingen met de post te versturen.
Voor al je vuurwerkinfo!

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
als je 2000 kopers hebt achter haalt weet je ook voor hoeveel ze besteld hebben en als je dan een bestel nummer hebt is alles bekend
op de servers staan zo wie zo alle gegevens ook de orders en dergelijke.
kan er geen traan om laten de Boefjes hebben het zelf gewild. hahaha bedenk nu net rubben k*t heeft ook vaak besteld.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
(06-12-2018, 22:53)patrick ouwehand schreef: als je 2000  kopers hebt achter haalt weet je ook voor hoeveel ze besteld hebben en als je dan een bestel nummer hebt is alles bekend
kan er geen traan om laten de Boefjes hebben het zelf gewild. hahaha bedenk nu net rubben k*t heeft ook vaak besteld.

als ze van hem alles weten te achterhalen, alsmede van de andere K*t vloggertjes.. dan ben ik benieuwd naar hun nieuwe vlogs Tongue
[-]
  •
(06-12-2018, 23:00)Thecoon schreef:
(06-12-2018, 22:53)patrick ouwehand schreef: als je 2000  kopers hebt achter haalt weet je ook voor hoeveel ze besteld hebben en als je dan een bestel nummer hebt is alles bekend

als ze van hem alles weten te achterhalen, alsmede van de andere K*t vloggertjes.. dan ben ik benieuwd naar hun nieuwe vlogs Tongue

Denk dat er dan alleen nog maar cat 1 vlogs komen Laugh
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
en dat is nou weer goed voor de NL handel hahahha
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Vlogs met sterren Biggrin
Voor al je vuurwerkinfo!

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
in hoeverre ze een veroordeling waar kunnen maken betwijfel ik. kleding, aanstekers, stickers, CAT1 was er ook te koop. als ze de inhoud niet weten te achterhalen wat er verzonden is staat het OM met lege handen. dan is er geen overtuigend bewijs en word de zaak geseponeerd..
Pyromaniac! Cool
[-]
  •
Persoonlijk baal ik ook een beetje van dit bericht wat ik las op NU.nl. Nu is het altijd de vraag in hoeverre dit spierballenpraat is, maar toch heb ik al een aantal keren gehad, toen ik een busje hoorde dat mijn voelsprieten afgingen ...
Begin December in mijn bezit: Op dit moment slechts 3x een vuurwerk aansteker | Mijn vuurwerk collectie 2018 video volgt snel.
[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Politie verhoogd strijd tegen illegaal vuurwerk Robin 3 37 08-12-2018, 11:03
Laatste bericht: TomPyroKing
  Oss kondigt ‘noodtoestand’ af in Schadewijk: politie mag iedereen aanhouden en fouill Robin 0 11 05-12-2018, 10:19
Laatste bericht: Robin
  Politie is vandalisme spuugzat en zet camera in tegen vuurwerk: ‘Dit moet stoppen’ Robin 1 14 03-12-2018, 23:28
Laatste bericht: Noppes
  Politie Salland controleert online vuurwerkkopers Robin 0 69 22-10-2018, 09:33
  3000 vuurwerkovertreders krijgen waarschuwingsbrief van politie Robin 2 129 04-09-2018, 22:03
Laatste bericht: vwkfreak1989
  Weertenaar opgepakt voor gooien vuurwerk naar politie Robin 1 555 31-07-2018, 19:14
Laatste bericht: PyroStar
  Vuurwerkverbod per gemeente, uitdaging voor politie? Robin 0 190 27-06-2018, 17:10
  Jongen aangehouden na vuurwerkincident, politie zoekt getuigen Robin 0 304 22-03-2018, 18:12
  Politie nam ruim 40.000 kilo vuurwerk in beslag Robin 0 418 12-01-2018, 06:28

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)

Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers00