AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers
(07-12-2018, 20:55)vwkfreak1989 schreef: in hoeverre ze een veroordeling waar kunnen maken betwijfel ik. kleding, aanstekers, stickers, CAT1 was er ook te koop. als ze de inhoud niet weten te achterhalen wat er verzonden is staat het OM met lege handen. dan is er geen overtuigend bewijs en word de zaak geseponeerd..

ik denk ook niet dat het specifiek op vuurwerk wordt gegooid eerder op illegale import van goederen telt namelijk net zo zwaar
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord
(07-12-2018, 21:49)patrick ouwehand schreef:
(07-12-2018, 20:55)vwkfreak1989 schreef: in hoeverre ze een veroordeling waar kunnen maken betwijfel ik. kleding, aanstekers, stickers, CAT1 was er ook te koop. als ze de inhoud niet weten te achterhalen wat er verzonden is staat het OM met lege handen. dan is er geen overtuigend bewijs en word de zaak geseponeerd..

ik denk ook niet dat het specifiek op vuurwerk wordt gegooid eerder op illegale import van goederen telt namelijk net zo zwaar

aanstekers en andere merchandise is geen illegale import. vrij handelsverkeer in Europa. goed het zal lastig te geloven zijn dat je geen vuurwerk hebt besteld maar het kan zonder inhoudelijke inhoud niet met zekerheid worden vast gesteld. en dat heeft het OM wel nodig om tot een veroordeling te komen
Pyromaniac! Cool
[-]
  •
(07-12-2018, 21:58)vwkfreak1989 schreef:

aanstekers en andere merchandise is geen illegale import. vrij handelsverkeer in Europa. goed het zal lastig te geloven zijn dat je geen vuurwerk hebt besteld maar het kan zonder inhoudelijke inhoud niet met zekerheid worden vast gesteld. en dat heeft het OM wel nodig om tot een veroordeling te komen
okee kan ben niet zo thuis in de regels.
ik weet alleen 1 ding wel als de aankoop servers de "verkeerde" software op staat die ik ook gebruik kunnen ze alles zien inclusief verlanglijstjes aankopen geschiedenissen alles tot aan de koppelcode van de bank aan toe.
dus ja das een vraag die de komende tijd nog wel even speelt heeft er ooit iemand daar besteld ken de sites wel maar nooit iets besteld dus ken het programma niet wat er op stond.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
(07-12-2018, 22:21)patrick ouwehand schreef:
(07-12-2018, 21:58)vwkfreak1989 schreef:

okee kan ben niet zo thuis in de regels.
ik weet alleen 1 ding wel als de aankoop servers de "verkeerde" software op staat die ik ook gebruik kunnen ze alles zien inclusief verlanglijstjes aankopen geschiedenissen alles tot aan de koppelcode van de bank aan toe.
dus ja das een vraag die de komende tijd nog wel even speelt heeft er ooit iemand daar besteld ken de sites wel maar nooit iets besteld dus ken het programma niet wat er op stond.

Ga er maar vanuit dat ze alles kunnen vinden op die in beslaggenomen servers.
Niet alleen de bankoverdrachten en adressen maar inderdaad ook de bestellijsten.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
headnews videobeelden van de inval https://www.youtube.com/watch?v=qrcudDG1...xH&index=7
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Het lijken wel commando's die politie agenten. Ze waren in ieder geval op alles voorbereid aan hun uitrusting te zien.
Volgens het persbericht van Interpol ging het ook om georganiseerde misdaad en niet alleen om het vuurwerk.
[-]
  •
Tja wat zal ik ervan zeggen.. degene die denkt dat hij/zij anno 2018-2019 nog "annoniem" kan blijven op het web.. vergeet het maar..
Wat ze wel of niet kunnen bewijzen doet er nu niet toe.. het gaat erom wat de gevolgen zijn voor het illegale vuurwerk, iedereen zal nu wel 2 keer nadenken voordat diegene ooit nog iets online besteld..
Let's get the party started!  Thumbsup
[-]
  •
Als je die beelden ziet, dan denk je inderdaad dat er meer aan de hand is geweest daar
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Het ging o.a. om drugs, witwassen, belasting ontduiking, verkoop van verboden goederen (Cat.4) en wie weet wat er nog meer naar boven komt.
[-]
  •
80 ton ilegaal vuurwerk in beslag genomen.

Het Centraal politie-onderzoeksbureau werd vastgehouden door 35 mensen die via internet illegaal vuurwerk met een "grote bedreiging voor het leven" verkochten.
Criminelen hadden ongeveer 80 ton explosieven verborgen voor een waarde van meer dan 5 miljoen euro.
Onder andere naar Duitsland. Zoals gemeld op vrijdag, een woordvoerster van het Centraal Bureau of Investigation politie Mobile. 
Yvonne Jurkiewicz, op het spoor van een georganiseerde criminele groep die illegaal verkocht via het internet vuurwerkuitbarsting Lodz CBsp officieren.
- Het lijkt erop dat de leden van de criminele organisatie pyrotechnische klassen F4, T2 en P2, die worden verhandeld en om hen te hebben zonder vergunning is verboden waren turning - Mobile zei Jurkiewicz..
NIK controleert de besmetting met TNT.
Na de reportage "Superwizjer" Supreme ... lees meer »deze ontplofbare stoffen zijn pyrotechnische 'spectaculair 'en' theater', gekenmerkt door 'een hoge mate van risico voor de menselijke gezondheid en het leven', speciaal ontworpen voor professioneel gebruik.
Aanbieding enkel voor buitenlandse klanten De politie vond dat gedetineerden werden de verkoop van vuurwerk via internet "onder het mom van legitieme zakelijke handel in pyrotechnische". Het illegale deel van de goederen was voorzien van geoblokken en was alleen zichtbaar voor buitenlandse klanten.
De officieren namen ongeveer tweehonderd verzonden pakketten over, onder andere naar Duitsland en Nederland.
Er waren meer dan 500 kg explosieven binnen. Buitenlandse diensten zijn op de hoogte gebracht van vermoedens.
Activiteiten werden uitgevoerd met de steun van functionarissen van Europol en Eurojust.
34 mensen werden vastgehouden in de volgende provincies: Mazowieckie, Śląskie en Łódzkie. Bovendien werd één persoon in Duitsland vastgehouden en daar aangeklaagd.
De actie betrokken was meer dan 350 politieagenten uit CBsp, anti-terrorist uit Radom, SWAT hoofdkantoor van de politie, Centraal Gerechtelijk Laboratorium van de politie, forensische laboratoria uit verschillende provincies, en officieren van Lodz Douaneafhandeling en inkomsten, die operaties op het witwassen van geld en belastingontduiking loopt .
Het onderzoek in deze zaak wordt uitgevoerd door de afdeling Lodz van het Landelijk Parket. Gedetineerden werden daar gepresenteerd aan gedetineerden. "Ik zal sterven aan k*****, mijn dochter zal sterven aan k*****." TNT TNT verontreinigd water en andere ... meer »Negen mensen in hechtenis - 27 mensen die worden verdacht van betrokkenheid bij een criminele organisatie, en een van brein achter het. De verdachten werden ook geconfronteerd met aantijgingen witwassen van geld, waardoor gevaar voor het leven en de gezondheid van vele mensen, fiscale fraude, de verkoop van explosieven zonder vergunning, de rotatie van explosieven "- zei hij dat de officier van justitie Charles Borchólski van het ministerie van Press Landelijk Parket Negen mensen werden naar detentie, 17 werden onderworpen aan de politie toezicht CBsp...
het is uit te gaan van het land vijf winkels waarin de verdachten verborg ongeveer 80 ton aan illegale explosieven, ter waarde van ongeveer 5 miljoen euro.
de bevindingen van de onderzoekers blijkt dat het geld van de verkoop van vuurwerk werden geïnvesteerd in luxe auto's en onroerend goed. in de laatste dagen van de operatie werden ook uitgevoerd .
in Duitsland was er doorzocht meer dan 50 woningen en vastgehouden een verdachte van het bestellen van illegale pyrotechnische stoffen in de Poolse online winkels. - naast een grote hoeveelheid vuurwerk gezorgd voor geïmproviseerde explosieven, vuurwapens .
En munitie In één geval was het noodzakelijk om een aantal huizen te verlaten om deze materialen veilig te verwijderen - Mobile zei Jurkiewicz..
Onderzoekers bepalen met welk doel buitenlanders gevaarlijk vuurwerk hebben besteld.

laatste informatie die ik gevonden heb en vertaalt via translate.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Politie op bezoek bij Amersfoortse kopers van illegaal vuurwerk Robin 9 275 31-12-2018, 00:45
Laatste bericht: Noppes
  Politie bekeurt zeventig mensen in Zeist vanwege aanschaf illegaal vuurwerk Robin 5 275 22-12-2018, 20:29
Laatste bericht: brl-scv
  Politie vindt duizend kilo illegaal vuurwerk in woning Hoogvliet Robin 1 124 21-12-2018, 21:42
Laatste bericht: Pyrokegel
  Politie neemt kilo's vuurwerk in beslag Robin 6 246 20-12-2018, 19:58
Laatste bericht: vwkfreak1989
  Politie Groningen pakt makers van filmpjes met illegaal vuurwerk op Arjan 3 228 19-12-2018, 07:17
  Politie vindt 300 kilo illegaal vuurwerk in woning: 'Een flinke vangst' Robin 5 195 16-12-2018, 08:21
  Politie verhoogd strijd tegen illegaal vuurwerk Robin 3 147 08-12-2018, 11:03
Laatste bericht: TomPyroKing
  Oss kondigt ‘noodtoestand’ af in Schadewijk: politie mag iedereen aanhouden en fouill Robin 0 75 05-12-2018, 10:19
Laatste bericht: Robin
  Politie is vandalisme spuugzat en zet camera in tegen vuurwerk: ‘Dit moet stoppen’ Robin 1 91 03-12-2018, 23:28
  Politie Salland controleert online vuurwerkkopers Robin 0 159 22-10-2018, 09:33
Laatste bericht: Robin

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)

Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers00