AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politie op bezoek bij Amersfoortse kopers van illegaal vuurwerk
De politie heeft de afgelopen weken in Amersfoort en omliggende gemeenten kopers van illegaal vuurwerk thuis bezocht. Bij sommigen werd illegaal vuurwerk aangetroffen. Rond de honderd kilo vuurwerk is in beslag genomen en zo'n zeventig verdachten kregen een proces-verbaal.

Ook als zij het vuurwerk niet meer in hun bezit hebben, krijgen ze een proces-verbaal. De politie zegt voldoende bewijs te hebben dat de verdachten vuurwerk hebben besteld, zoals overboekingen naar de bankrekeningen van de webshops. De controles worden voortgezet.
De actie vloeit voort uit een internationaal onderzoek waarbij onlangs vier Poolse webshops uit de lucht gehaald, die volgens de politie verantwoordelijk zijn voor het grootste aandeel verkoop van illegaal vuurwerk. Ongeveer tweeduizend Nederlanders deden er een bestelling. 

De politie en het Openbaar Ministerie zien een toename van de handel in zwaar, illegaal vuurwerk via het internet. Afgelopen jaren zouden er via de webshops duizenden illegale vuurwerkpakketten naar Nederland zijn verstuurd. Het gaat om professioneel vuurwerk dat niet door particulieren mag worden afgestoken. Ook het bezitten van dergelijk vuurwerk is verboden.

BRON
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord
Bij 70 verdachten langs geweest (minimaal) en dan maar 100 kilo vinden, dat is niet echt veel.
[-]
  •
Inderdaad niet veel kg pp. Maar omdat het om de webshopbestellingen gaat, zal het vooral om knalvuurwerk gaan
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Als je de unboxings op yt ziet dan zijn dat toch meestal flinke dozen vol. Weet niet wat dat weegt maar toch meer als een paar kilo denk ik.
[-]
  •
Niet zoveel van gezien. En ook al zou ik het nu willen gaan bekijken.....  Tongue
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Je hoeft niet echt de filmpjes te zien, de thumbnail is vaak al genoeg  Dry
[-]
  •
Ook de thumbnails zijn verwijderd
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Oh dat wist ik niet. Als ik voorheen yt opende dan zag ik altijd die video's staan bij aanbevolen video's.
Het is sowieso rustig bij de pyro kanalen op yt. Sommige uploaden dagelijks maar nu ineens niet meer  Smile
[-]
  •
(21-12-2018, 21:35)Pyrokegel schreef: Bij 70 verdachten langs geweest (minimaal) en dan maar 100 kilo vinden, dat is niet echt veel.

Vergeet niet dat het veelvuldig in de media is geweest dat de politie de komende weken mensen ging bezoeken waarvan ze het adres hadden , iedereen heeft dit kunnen lezen en veel zullen dan ook het vuurwerk ergens anders verstopt hebben.

Er zullen ook mensen zijn die het te heet onder de voeten werd en het vuurwerk vrijwillig bij de politie hebben ingeleverd aangezien er in dezelfde media werd aangegeven dat je hoe dan ook bezoek ging krijgen ongeacht of je het vuurwerk nog in bezit had.

ps ik wist niet dat de site weer online was  dacht dat avp er mee opgehouden was leuk om te zien dat jullie nog steeds een site up hebben tijdens de leukste periode van het jaar
[-]
  •
(31-12-2018, 00:34)vries153 schreef: ps ik wist niet dat de site weer online was  dacht dat avp er mee opgehouden was leuk om te zien dat jullie nog steeds een site up hebben tijdens de leukste periode van het jaar

12 maanden per jaar kun je tegenwoordig hier terecht!
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Politie haalt vuurwerkshops offline: 2000 Nederlandse kopers Robin 24 1,513 09-02-2019, 22:56
Laatste bericht: patrick ouwehand
  Houdt de kritiek op het vuurwerk pas op bij een totaalverbod? Palm Tree 0 116 04-01-2019, 16:36
Laatste bericht: Palm Tree
  Hulpverleners op diverse plekken bekogeld met zwaar vuurwerk Robin 0 129 31-12-2018, 01:32
Laatste bericht: Robin
  We trekken dit jaar extra veel geld uit voor vuurwerk Robin 3 233 28-12-2018, 06:27
Laatste bericht: Robin
  Politie bekeurt zeventig mensen in Zeist vanwege aanschaf illegaal vuurwerk Robin 5 278 22-12-2018, 20:29
Laatste bericht: brl-scv
  Inspectie: ruim kwart van import-vuurwerk niet veilig Robin 6 226 22-12-2018, 08:35
Laatste bericht: Noppes
  Politie vindt duizend kilo illegaal vuurwerk in woning Hoogvliet Robin 1 128 21-12-2018, 21:42
Laatste bericht: Pyrokegel
  Politie neemt kilo's vuurwerk in beslag Robin 6 255 20-12-2018, 19:58
Laatste bericht: vwkfreak1989
  Waarom Nederlanders massaal Duits vuurwerk kopen Robin 12 360 20-12-2018, 19:54
Laatste bericht: vwkfreak1989
  Politie Groningen pakt makers van filmpjes met illegaal vuurwerk op Arjan 3 233 19-12-2018, 07:17
Laatste bericht: Noppes

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)

Politie op bezoek bij Amersfoortse kopers van illegaal vuurwerk00