De tijd tot je legaal mag gaan knallen!! (31 december, 18:00u)

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Risicoanalyse opslaan & afsteken van consumenten vuurwerk
Dit is enkel voor de "echte fanaten". Die wel met veel plezier zich bezig houden met de veiligheid rond vuurwerk. 

Elk jaar is het weer een discussie dat vuurwerk gevaarlijk is. Dat er elk jaar weer slachtoffers vallen. En dat de media hier ook weinig zin in wil steken om het onderscheid te willen maken over legaal/ illegaal vuurwerk.

Er worden jaarlijks berekeningen gemaakt op het aantal slachtoffers, soorten letsels, schade gevallen.
Maar geven deze dan ook een werkelijk beeld dat kan beslissen hoe gevaarlijk vuurwerk is? Terwijl de gebruiker wel of niet geschikt is om het vuurwerk af te stekent? Zijn vuurwerkbril wel / niet draagt?

Ik denk dat een gevaar nog altijd best te bereken valt door te baseren op het product zelf en alles wat erbij komt kijken.
i.p.v. een globale berekening. En dat de consument mee de oorzaak is van een ongeluk. (Vaak door verkeerd gebruik/ tekort aan kennis over een product)

Nu met de CE keuring (dat het product moet voldoen aan de minimale Europese veiligheidsnormen) ≠ dat het moet worden gezien als veilig! 

De risicoanalyse is maar een eindwerk voor mijn attest preventie adviseur. Dus nog ver weg van perfectie. 
Ik wou maar al te graag vuurwerk betrekken in de analyse. Over het van een het opslaan & afsteken van een batterij/cake.

Zijn er nog tips & adviezen die u mij wilt geven? 

De risicoberekeningen zijn gemaakt volgens de Kinney methode. INFO 

P.S. Omdat ik in België woon, is de analyse gemaakt op basis van de Belgische wetgeving. Alles wat anders is in Nederland mag u ook met mij delen. Ik leer maar al te graag bij.

Download de analyse in de .zip HIER of de .7z file HIER

.
Reply }

Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Hoe steken jullie veilig je vuurwerk af? Mjd 5 1,697 25-08-2018, 09:59
Last Post: pekelder

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)