AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tripreport Munster 2016
Donderdag ochtend 29-12-2016 was het vuurwerk virus al weer aardig aan het kriebelen. Ik koop mijn siervuurwerk al een 6 tal jaren in Duitsland.

Mijn wekker ging lekker op tijd, 7 uur om precies te zijn. Wat had ik er weer zin in om vuurwerk te kopen, word weer een leuk dagje. Ik voelde me weer even het jongetje van 10 die met zo’n vuurwerk krantje in de weer was en een lijstje maakte met alles wat ik zou willen hebben. Alleen zijn de krantjes door het internet vervangen. Ik was afgelopen week al druk bezig geweest met een lijstje te maken met wat ik wil gaan kopen. Ook natuurlijk een lijstje met de adressen, zo in de TomTom invoeren en gaan! Ik had 2 verschillende winkels op mijn lijstje staan:Lidl, Aldi SUD. Eerst ontbijten ff een bak koffie en een stevige douche, man wat is 7 uur vroeg als je vakantie hebt. Rond een uur of 9 vertrok ik.

Ik ging bij Nijmegen de grens over, met als plan om 1x naar Munster te rijden. Na een kleine 2 uur rijden kwam ik in Munster aan met als eerste bestemming de Lidl op de parkeerplaats was geen Nederlands kenteken te bekennen in de winkel was het druk. De vakken van het vuurwerk waren aardig leeg, de medewerkers waren behulpzaam met mijn lijstje daar stond dit jaar op 2x Painted Sky, 2x Black Ice, 2x Night Howler 1x fluitcake. In de winkel twijfelde ik nog om 2x de Beast Master en 2x Tiger en Dragon te kopen €13 voor een 500 gram pot is niet duur, maar ja wilde onder mijn budget blijven.

Daarna nog even naar de Aldi Sud, aangezien die zo'n beetje om de hoek lag bij de Lidl. Tot mijn grote verbazing viel de drukte hier ook heel erg mee. Ik ben dus naar binnen gegaan en heb in één keer alles kunnen krijgen wat ik wilde. Bij deze Aldi lag er voldoende voorraad hier ook mijn slag geslagen 2x Swords of Fire en 2x King en Queen. en voor mijn meisje sterretjes van 100cm niet omdat het moet maar omdat het kan…….. En binnen mijn budget van €250 gebleven

Top! Ik was klaar! Op naar huis, maar dan...

Bij Nijmegen wilde ik over de grens gaan. Toen ik plots veel mensen zag staan. Ik zag politie-auto's douane auto's en ik dacht bij mezelf "oh nee he, En ja hoor, ik werd naar de kant gehaald. "Goedemiddag meneer, verkeerscontrole." De agent vroeg wat ik in Duitsland gedaan had. Ik zei dat ik wel wat vuurwerk had gehaald en hij nam een kijkje in de achterbak. Hij vertelde mij dat ik daar waarschijnlijk een leuke oud en nieuw mee zou gaan hebben. Hij vroeg mijn kenteken en rijbewijs alles was oké dus kan mijn reis weer vervolgen. Ze naar iets ander opzoek dan vuurwerk vertelde de agent mij ’’meneer we zijn niet opzoek naar een paar potten of pijlen’’! Was een erg vriendelijke man trouwens, als je er bij oom agent zonder waarschuwing of prent van afkomt is iedereen aardig denk ik zo……..

Toch met de schrik vrijgekomen op weg naar huis naar uurtje of 2 was ik thuis.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, maar ik heb m'n best gedaan! Voor vragen of commentaar kom maar op!?
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt Purple Rain voor dit bericht:
  • Coen, Mjd, puur
Voeg bedankje toe Antwoord

Leuk trip report, en ze doen inderdaad niet moeilijk. 
Jammer dat de media er altijd weer een negatief iets van moet maken, als het over Duitsland gaat.
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
Klinkt als een toffe trip! Ook erg relaxt dat de politie niet moeilijk deed over je vuurwerk, inderdaad.

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tripreport 28 december 2018 Daniël Vuurwerk 1 52 30-09-2019 / 20:29
Laatste bericht: mayhem
  Tripreport Emmerich Duitsland 2014 Mies 5 3,554 12-12-2016 / 20:45
Laatste bericht: feabal

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: