AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vijf aanwijzingen dat je misschien wel vuurwerkgek bent
Op het moment dat je regelmatig op AVP te vinden bent, is de aanname dat je gek bent van vuurwerk al snel gemaakt. Of je er nu van droomt, op de nacht van 30 naar 31 december vaak wakker bent, of het gewoon leuk vindt om het met anderen over vuurwerk te hebben, vaststaat dat je vuurwerk een warm hart toedraagt op het moment dat je op AVP te vinden bent! Hieronder staan vijf aanwijzingen die er wel eens op zouden kunnen duiden dat je de vuurwerkgekte te pakken hebt.

1. Knallen in de december leiden standaard tot een klopjacht
Als je zelf niet geheel toevallig al in de buurt van de knal was, lokt geknal in de buurt je standaard de straat op in een poging de verantwoordelijken te vinden. Wie weet hebben ze immers nog wel meer en dan is het helemaal feest. Hierbij hoort natuurlijk wel de waarschuwing dat voortijdig afsteken niet mag en vuurwerk eerder een slechte naam bezorgd.

2. Familie en vrienden worden gek van je op sociale media
In de laatste maanden komen die namelijk om in de berichten die door jou gedeeld worden of waarin zij getagd worden. En dat alles alleen zodat jij maar een kans hebt om vuurwerk of een tegoedbon te winnen. Je eigen uitgaven zijn natuurlijk niet genoeg. Als het op vuurwerk aankomt, is meer altijd (ja echt altijd) beter. Uiteindelijk profiteren je vrienden en familie daar natuurlijk ook weer van… Als ze zo slim zijn om tijdens de jaarwisseling bij jou in de buurt te zijn ten minste.

3. Op 31 december heb je standaard wallen onder je ogen
Van het vroege opstaan in de drie of vier dagen ervoor om je vuurwerk te halen en omdat je de nacht voor de 31ste niet hebt kunnen slapen van de opwinding. De nacht voor oud en nieuw is er eentje die jij standaard doorbrengt op AVP in het Nachtbrakerstopic als je niet naar de Nachtbrakersuitzending van PyroFM hebt geluisterd ten minste. Slapen is deze nachten voor de zwakken en daar behoor jij zeker niet toe. Vroeg opstaan om je hobby op te halen. Fantastisch toch?

4. Het kan op de 31ste niet snel genoeg 18:00 zijn
De redenen voor die nieuwe afsteektijden zullen echt wel gerechtvaardigd zijn. Bij jou zorgt het er alleen maar voor dat het langer duurt voor je los mag. En dat is niet altijd even fijn. De vlinders die zich al in je buik bevonden voordat je je meldde in het Nachtbrakerstopic worden gedurende de hele dag alleen maar erger. Misschien dat oliebollen bakken je enigszins afleidt en dat categorie 1-spul is ook best leuk. Het kan toch niet op tegen dat project dat je al klaar hebt staan voor als de duisternis om zes uur ’s avonds gevallen is. Het enige positieve: héél misschien kun je wat slaap inhalen die je de nachten ervoor hebt gemist. In de geest van Cruyf: elk nadeel heb z’n voordeel.

5. Je bankrekening is eind december schrikbarend leeg
Al dat vuurwerk betaalt zichzelf natuurlijk niet. Waar je in de andere maanden van het jaar steeds kon genieten van een goedgevulde bankrekening, word je er in december weer aan herinnerd waarom je die rekening zo goed gevuld hield: om vuurwerk te kunnen kopen! De hobby van het vuurwerk afsteken is fantastisch, maar al dat zwarte kruit kost wel centjes. Gelukkig kunnen anderen op oudjaarsdag de oliebollen, appelflappen, appelbeignets en ander eten en drinken meenemen. Jij zorgt immers voor het vuurwerk. En de oliebollen kun je ook altijd nog zelf bakken voor 18:00. Dan kom je die tijd ook nog eens gezellig door.

Natuurlijk zijn dit maar vijf voorbeelden, er zijn er nog veel meer signalen of momenten waarop duidelijk wordt dat jij gek bent van vuurwerk. In welke punten kon jij je herkennen? En welke typische dingen van vuurwerkgekte kom jij ieder jaar bij jezelf of bij anderen opnieuw tegen? Laat het weten in een reactie!

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-] De volgende 10 gebruikers zeggen bedankt Coen voor dit bericht:
  • brl-scv, feabal, Henry38, Mjd, RafQue, Robin, the cigarman, Vlinderbommetje, vwkfreak1989, YouriAVP
Voeg bedankje toe Antwoord

Heerlijk om te lezen, Coen. En voor mij ondanks mijn leeftijd zeer herkenbaar!!Smile
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
Dit klinkt wel heel herkenbaar Tongue
[-]
  •
Ik zeg het niet graag, of misschien toch wel? Maar dit is ZO 100% de spijker op z'n kop!
[-]
  •
ontzettend herkenbaar! nog maar 2 weekjes mannen, dan zit het zelfs alweer erop.. time flies!
[-]
  •
Nou, duidelijk hoor ik hier dan niet thuis. 

Knallen in de december leiden standaard tot een klopjacht
Ervan wakker worden, gelijk na buiten kijken, jazeker. Maar ik ga niet ervoor naar buiten toe in de hoop nog op tijd te zijn. (Wel als er vervolgens een melding door komt, brandstichting of vernieling, dan neem ik wel een kijkje, maar goed dat hoort bij m'n 112 fotografie passie.

Familie en vrienden worden gek van je op sociale media
Ik probeer ze juist zo min mogelijk gek te maken met deze bullshit van deel/like acties. Ik HAAT kettingbrieven. Maar op mijn account waar sowieso al iedereen wenst dat ik me van kant maak (Ik klaag echt BEHOORLIJK), deel ik zeker zoveel mogelijk de acties. Uiterst dat mensen gek van me foto's worden die ik rond deze dagen deel van alle shows die ik bezoek. En t gezeur wat ik uit dat ik meer geld wil hebben. Mijn oma (die eigenlijk anti-vuurwerk is) deelt wel voor mij alle facebook acties (zeker als ik ze ook deel). Wat heel aardig van der is :Biggrin Eerder dat me familie gek van me word offline, want daar praat ik echt zo goed als 24/7 over vuurwerk.

[b] Op 31 december heb je standaard wallen onder je ogen[/b]
NOOIT gehad, ga ik ook nooit hebben. In tegenstelling tot velen hier waarschijnlijk. Doe ik er echt ALLES aan om zo veel mogelijk te slapen in deze 2 weken vakantie die ik heb, bij tanken voor het nieuwe jaar en/of voor die ene dag, immers 2 dagen achter elkaar wakker blijven, vereist nogal wat. Dus op 31 december, nee. 2 januari: Je kan me oprapen van de vloer Biggrin

[b][b]Het kan op de 31ste niet snel genoeg 18:00 zijn[/b][/b]
Zeker! Hoe sneller het donker is, hoe sneller ik me camera kan pakken om foto's te maken, hoe sneller ik zelf wat kan stoken, hoe sneller ik rond kan rijden voor meldingen etc. 

[b][b][b]Je bankrekening is eind december schrikbarend leeg[/b][/b][/b]
Die is al anderhalf jaar schrikbarend leeg. Maar rond Oud & Nieuw word wel echt elke cent die ik overhoud besteed aan vuurwerk. Verleden jaar nog 1500 euro. Dit jaar 150 euro met geluk. (En de pijn die t veroorzaakt is al genoeg om me dag volledig te verkloten x maar het word enigszins ingedimd doordat ik zoveel demo's/shows bezoek dit jaar.
Eigenaar van RFGFireworks.nl / Vroeger bekend onder de naam "Herdervriend" en/of "Firewebs" / Dol op siervuurwerk en fotografie!
[-]
  •
die aanwijzingen kloppen al meer dan 36jaar Thumbsup
[-]
  •
Erg leuk stukje en zeker herkenbaar tot op hoogte haha.
[-]
  •
mooie Blog Coen en zeer zeker herkenbaar
[-]
  •
Ik ben blij dat het herkenbaar is voor de meesten. Als je nu zelf aanvullingen hebt dan zijn die natuurlijk welkom!

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-]
  •
Volledig mee eens. Ik heb ook jaarlijks weer een discussie (meerdere keren) over vuurwerk en de hoeveelheid er van. Tot irritatie aan toe ook. Voor de rest staat ook mijn facebook vol van de deel&like actie. Het is ook belachelijk voor woorden Thumbsup
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt pekelder voor dit bericht:
  • patrick ouwehand
Zoo waar haha alleen ik doe niet mee met deelacties.
Je wint toch nooit wat.
No pyro, no party! Cool  
[-]
  •
Heerlijk stukje tekst Coen!
No pyro, No party!
[-]
  •
Bij de bestellingen ophalen, je eigen nog zo te laten meeslepen om toch nog maar wat te kopen, het is immers 3 dolle dwazen
[-]
  •
Wink 
(19-12-2016 / 12:20)pekelder schreef: Volledig mee eens. Ik heb ook jaarlijks weer een discussie (meerdere keren) over vuurwerk en de hoeveelheid er van. Tot irritatie aan toe ook. Voor de rest staat ook mijn facebook vol van de deel&like actie. Het is ook belachelijk voor woorden Thumbsup

nooit wat van gemerkt [Afbeelding: wink.png]
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)

Vijf aanwijzingen dat je misschien wel vuurwerkgek bent51