AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vuurwerk kopen in Duitsland?
Duitsland..
Op ons Youtubekanaal worden we dood gespamd met vragen over het verkopen in Duitsland en het assortiment.
In Duitsland wordt net als bij ons alleen de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk verkocht. In tegenstelling met ons verkopen zij het voorbamelijk bij de lokale supermarkten/bouwmarkten.
Zo heeft bijna iedere stad in Duitsland wel een Lidl of Aldi.
Wij rijden altijd naar Emmerich waar het wel wat drukker is dan een plaatsje iets verder Duitsland in. Echter voor een video is dit leuk beeld Laugh

In Duitsland wordt geen spectaculair vuurwerk verkocht.
Alleen de prijzen zijn spotgoedkoop in vergelijking met ons.
Vaak krijgen wij de vraag of er ook duitse nitraten bestaan, niet dus.
Het assortiment is vaak ook klein.
In Emmerich heb je een lidl,aldi en kaufland vlak bij elkaar.
Wij rijden meestal eerst naar de Aldi omdat de reno en de black ice ik echt niet wil missen Cool
De winkels gaan meestal om 7:00 open en het zal je dan verbazen dat het al aardig druk is bij de winkels.
En alleen maar Nederlanders Happy

Verder, mocht je nog niet in Duitsland zijn geweest is dit echt een aanrader. Het vuurwerk ligt gewoon in de schappen hier en het is een hele aparte sfeer Thumbsup

Hieronder nog een foto van onze auto die voor een paar tientjes al helemaal gevuld is Cool

Heb jij vragen mbt. Het afreizen naar Duitsland? Stel ze hier!

[Afbeelding: attachment.php?attachmentid=18056&d=1389292731]
[-] De volgende 3 gebruikers zeggen bedankt Mies voor dit bericht:
  • Edwin, Mjd, PyroTeamGroesbeek
Voeg bedankje toe Antwoord

Ik kan me hier inderdaad helemaal bij aansluiten. Er is vaak een geweldige sfeer in de winkels en Nederlands hoor je op die dagen meer dan Duits. Wat ook opvallend is, is hoe snel het rustig wordt als je wat dieper Duitsland ingaat. Toen wij het eerste jaar vuurwerk gingen halen, zijn we bij een Aldi vertrokken omdat er rijen stonden tot buiten de deur om vervolgens een kleine vijftien/twintig minuten verder rijden bij een relatief uitgestorven Aldi goedkoop vuurwerk op de kop te tikken.

Wat misschien ook nog even belangrijk is om te vermelden is dat Nederland officieel een gedoogbeleid hanteert voor Duits vuurwerk. Als er een Nederlandstalige handleiding bijzit (wat vaak het geval is) dan is er geen probleem. Controles bij de Duitse grens heb ik voor personenauto's ook nog niet meegemaakt. Maar officieel zou je volgens mij wel gecontroleerd kunnen worden als je heen gaat.

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt Coen voor dit bericht:
  • mrRed
(06-12-2016 / 14:27)Coen schreef: Ik kan me hier inderdaad helemaal bij aansluiten. Er is vaak een geweldige sfeer in de winkels en Nederlands hoor je op die dagen meer dan Duits. Wat ook opvallend is, is hoe snel het rustig wordt als je wat dieper Duitsland ingaat. Toen wij het eerste jaar vuurwerk gingen halen, zijn we bij een Aldi vertrokken omdat er rijen stonden tot buiten de deur om vervolgens een kleine vijftien/twintig minuten verder rijden bij een relatief uitgestorven Aldi goedkoop vuurwerk op de kop te tikken.

Wat misschien ook nog even belangrijk is om te vermelden is dat Nederland officieel een gedoogbeleid hanteert voor Duits vuurwerk. Als er een Nederlandstalige handleiding bijzit (wat vaak het geval is) dan is er geen probleem. Controles bij de Duitse grens heb ik voor personenauto's ook nog niet meegemaakt. Maar officieel zou je volgens mij wel gecontroleerd kunnen worden als je heen gaat.

Goede toevoeging inderdaad.
Nog nooit problemen gehad of gezien aan de grens oid.
Het is echt een traditie geworden voor ons Laugh
[-]
  •
Iemand die mij kan vertellen hoe het op de 30e is? Is er dan nog genoeg te krijgen of is er de kans dat heel veel al op is? Ik weet dat het op de 29e continue wordt aangevuld. Maar ben benieuwd hoe dit de 30e gaat.
[-]
  •
Voor de 30e geldt het zelfde, word continue aangevuld. Als tip, ga wat verder Duitsland in, het is rustiger daar Wink
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 

Het loopt altijd af met een sisser... Whistling 
[-]
  •
(07-12-2016 / 11:44)Edwin schreef: Iemand die mij kan vertellen hoe het op de 30e is? Is er dan nog genoeg te krijgen of is er de kans dat heel veel al op is? Ik weet dat het op de 29e continue wordt aangevuld. Maar ben benieuwd hoe dit de 30e gaat.

Ik ga altijd op de 29e, tegen 13:00 uur. ik ga naar Bocholt daar zijn 4 Aldi's ik ga altijd naar degene welke het verste weg ligt. Daar zit een LIdl naast en een real. Daar is het om die tijd heerlijk rustig, en alles wordt direct aangevuld.

Dit jaar ga ik niet naar de Aldi of Lidl maar ga ik naar Heronfireworks in Elten.
[-]
  •
De afgelopen jaren word er flink bijgevuld inderdaad. Zelfs smiddags kan je nog alles krijgen. Emmerich blijft toch het gezelligst! Cool
[-]
  •
Ik ben vorig jaar op de 31e zelf geweest. Maar dat gebeurt nooit weer. Waren nog wat restaten. Veel keus was er niet meer. Dit jaar mooi de 29e of 30e heen. En het liefst zo vroeg mogelijk.
[-]
  •
(07-12-2016 / 22:09)pekelder schreef: Ik ben vorig jaar op de 31e zelf geweest. Maar dat gebeurt nooit weer. Waren nog wat restaten. Veel keus was er niet meer. Dit jaar mooi de 29e of 30e heen. En het liefst zo vroeg mogelijk.

Waar ga jij altijd? Sowieso Aldi nord natuurlijk?! Rolleyes
[-]
  •
ben vorig jaar bij de lidl en de norma geweest. bij de lidl half uur in de rij gestaan.(met ook nog de pech dat verschillende dingen niet geleverd waren) daarna doorgereden naar de norma. niets te doen. kon zo mijn winkelwagen volgooien en afreken. ideaal. Als je een beetje zoekt op internet zijn er best leuke dingen te krijgen. Maar ook rotzooi. ik maak van te voren een lijstje met de meest mooie dingen en daarna kijk ik in de winkel wel wat ik moet hebben.
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •
Hou er wel rekening mee dat je max 25 kilo de grens mee over mag nemen  Ermm En er mogen ook geen strijkers bij zitten. Vorig jaar hebben ze serieus aan de grens boetes lopen uit delen en spul in beslag nemen  Wallbash

Ik kan verder Dinslaken heel erg aanraden als je rustig wilt winkelen en veel keuze wilt hebben Smile
Schnitzel-Heino
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt afcajax voor dit bericht:
  • Snakebite
Verbaast me niks, makkelijke manier om de kas te spekken. Voor strijkers vind ik het nog wel verdedigbaar, men weet echt wel beter. Maar die 25kg??? Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nog nooit een weegschaal in een vuurwerkwinkel zien staan, laat staan in Duitsland...

Wel bedankt voor de tip over Dinslaken. Smile
[-]
  •
(07-12-2016 / 22:46)Mies schreef:
(07-12-2016 / 22:09)pekelder schreef: Ik ben vorig jaar op de 31e zelf geweest. Maar dat gebeurt nooit weer. Waren nog wat restaten. Veel keus was er niet meer. Dit jaar mooi de 29e of 30e heen. En het liefst zo vroeg mogelijk.

Uiteraard Aldi nors en lidl. Ik ga naar Bunde. 5 minuten over de Groningse grens.
[-] De volgende 1 gebruiker zegt bedankt pekelder voor dit bericht:
  • Coen
Haal nu zo'n 11jaar vuurwerk in Duitsland altijd bij vaste plekken meestal de lidl de Aldi heb ik vrij weinig mee, mocht je nou voor het eerst heen gaan, dan moet je met een aantal dingen rekening houden: 

Alles wat op strijkers lijkt dus ook die plof dingen in de pakketten zijn verboden en worden zonder pardon uit je pakket gehaald bij controle. 

Winterbanden zijn verplicht in Duitsland als het glad is of als er een bepaalde temperatuur is, daarbij zijn die reflecterende hesjes verplicht en zo'n hamertje. Hier zijn ze daadwerkelijk streng op, heb de controle zelf meegemaakt.

De 25 regeling is precies het zelfde als in Nederland, maar mocht je controle hebben en je zegt dat je voor meerdere mensen haalt is er vaak geen probleem.

Alle vormen van knalpatronen zijn ook verboden mee te nemen, bij de grenzlandmarkt komen ze vaak voor, boeren gebruiken ze voor op het land

Voor de Groningers onder ons de controle was op de grens van ter apel. 

Verder ga ik zelf ook heen voor de sfeer Happy heerlijk om die Nederlanders te zien graaien naar het vuurwerk alsof hun leven ervan hangt Laugh
[-] De volgende 2 gebruikers zeggen bedankt Remcus voor dit bericht:
  • Coen, Snakebite
(08-12-2016 / 01:53)pekelder schreef:
(07-12-2016 / 22:46)Mies schreef:

Uiteraard Aldi nors en lidl. Ik ga naar Bunde. 5 minuten over de Groningse grens.
Bunde is voor mij ook bekend. Kan het zeker aanraden! De drukte valt mee en de Duitse prijzen zijn fantastisch. En je hebt daar een leuke pizzeria Tongue

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanbod (online)folders Duitsland 2019/2020! Mjd 57 158,046 03-11-2019 / 12:36
Laatste bericht: PyroSimon
  Vuurwerk Folders Duitsland . 2019/2020 !!! PyroSimon 0 310 04-09-2019 / 15:36
Laatste bericht: PyroSimon
Star Aanbod folders Duitsland Mjd 37 24,392 20-12-2016 / 22:34
Laatste bericht: pekelder