AFTELLEN NAAR 31 DECEMBER 2019, 18:00u!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom Nederlanders massaal Duits vuurwerk kopen
Zodra de kerstdagen voorbij zijn, komt er doorgaans een bijzondere trekbeweging op gang: hordes Nederlanders komen vuurwerk kopen in Duitsland. Toch heeft dat niet alleen met de prijs te maken.[img=766x0]https://www.duitslandnieuws.nl/wp-content/uploads/2018/12/new-years-eve-3867770_1920-599x400.jpg[/img]

Duits vuurwerk kopen scheelt nogal veel geld. Dat lijkt één van de belangrijkste redenen waarom Nederlanders de komende dagen massaal de Duitse grens oversteken om vuurwerk in te slaan. In de grensregio bereiden vooral discounters en andere supermarktketens zich voor op de stormloop van de Nederlandse klanten.

De Duitse discounters profiteren van het enorme prijsverschil. De Nederlanders geven regelmatig tussen de 200 en 400 euro uit, zo becijferde een regiomanager van een discounter in de regio Bentheim, meldt omroep WDR. In de reportage bezoeken de Duitse journalisten Meppen, waar het niet anders is. Warenhuismanager Fabian Bayer kan zijn ogen soms niet geloven. De hoogste uitgave aan vuurwerk ligt volgens hem bij 850 euro. Toch was dat een uitzondering, gemiddeld besteden de Nederlanders tussen de 30 en 50 euro.

De Duitse retail verheugt zich jaarlijks op de komst van de Nederlanders. De omzet in de laatste drie dagen van het jaar is bijzonder hoog, en de Nederlanders nemen daarvan zeker de helft voor hun rekening. Wie de drukte wil vermeiden kan maar beter op tijd komen, Holland-spitsuur is tussen 11.00 en 16.00 uur, aldus de manager.
Iets noordelijker, in Leer, gaat het niet anders. Ook vanuit Groningen steken de Nederlanders massaal de grens over.

BRON
Voor al je vuurwerkinfo!

https://www.avpvuurwerk.nl 
[-]
  •
Voeg bedankje toe Antwoord

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar je hoort toch ook veel mensen zeggen dat het ook gewoon relaxed en leuk is om in Duitsland vuurwerk te shoppen.
Lekker met je karretje door de supermarkt en gewoon pakken wat je wil, zonder gedoe.
[-]
  •
Allebei denk ik. Maar voor veel mensen is het echt de prijs, want met 20 man vechten om een paar cakes lijkt me niet echt relaxt
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Ik hoor nog steeds veel berichten over dat men denkt dat het vuurwerk daar zwaarder is als in nederland en daarnaast goedkoper , maar dat komt denk ik omdat men niet verder kijkt dan hun neus lang is
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Dat denk ik ook.

Vooral als ik mensen de wat duurdere cakes zie inladen, daarvan is het aanbod vaak gewoon beter in Nederland (al vergelijk ik dan wel altijd met de voorverkoopprijzen). Tuurlijk zijn er ook goede 500 grams cakes in Duitsland, maar nog steeds veel 80 schots-cakes e.d.
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Tja, ook ik heb dit jaar zitten twijfelen om op zaterdag de trip eens te maken naar de oosterburen.. Het is voor mij dik 2 uur enkele reis. Dus dan moet je wel flink inslaan wil het de moeite waard zijn.
Als ik dan de video´s zit te kijken van de duitse folder loop ik niet echt warm. Er is gewoon weinig aanbod en de prijs is nou ook niet echt `geweldig` voor wat je krijgt,
Zeker niet als je het vergelijkt met wat je hier kan krijgen in de juiste freakacties en aanbiedingen. Dus ook ik sla dit jaar duitsland wederom over..
Let's get the party started!  Thumbsup
[-]
  •
(19-12-2018 / 07:30)Noppes schreef: want met 20 man vechten om een paar cakes lijkt me niet echt relaxt

Als men een stukje verder Duitsland in rijdt zijn er ineens een stuk minder Nederlanders.

Ik ga zelf ook niet naar Duitsland want in Nederland kan je met de freak acties ook gewoon goedkoop vuurwerk kopen.
Voor mij is het ook 2 uur rijden enkele reis dus niet echt de moeite waard om te gaan.
[-]
  •
Ik ga dit jaar wel naar Duitsland, voor mij is het niet zover en makkelijk te combineren met een dagje met mijn ouders. Persoonlijk vind ik de effecten van nederlandse retailers mooier en ook een groter assortiment. Maar er zijn veel cakes voor een paar euro en dat is weer leuk voor wat doorlont projectjes. De grotere dingen haal ik wel in NL.
[-]
  •
Ik ga al jaren naar Duitsland om daar een gedeelte van mijn collectie bij elkaar te halen. Altijd bij Groningen de grens over. 

Het is iets goedkoper, maar je moet wel goed kijken en weten wat je koopt. Ik vindt persoonlijk niet alles even mooi. Daarbij is het ook een leuke sfeer om daar naar toe te gaan met de parkeerplaatsen vol gele kentekens.

Blijft een apart gezicht dat er daar lange rijen staan.
Voor al je vuurwerkinfo!

[-]
  •
Ik denk dat veel mensen het gelijk combineren met extra boodschappen ( o.a. voor de 31e), drank is goedkoop natuurlijk.

En een bratwurst mee natuurlijk
Pro-bunkerrat  Laugh
[-]
  •
Ik begrijp onmiddelijk dat de sfeer in Duitsland heel tof is. Rondje supermarkt en direct goedkopere producten inslaan. Tank weer volgooien met goedkopere Duitse benzine en dan heb je direct een leuk dagje uit.

Endurance · Fidelity · Intelligence
[-]
  •
Word zeker een bezoekje dit jaar, al.is het alleen voor de weco fontijnen die een stuk goedkoper zijn dan dat ze in belgie verkopen.
Vuurwerk filmpjes vanaf 2007 tot heden!
Check it out!

https://www.youtube.com/channel/UCktPSYO...0XWBNTMXCg
[-]
  •
(19-12-2018 / 08:47)Subfireworks schreef: Ik hoor nog steeds veel berichten over dat men denkt dat het vuurwerk daar zwaarder is als in nederland en daarnaast goedkoper , maar dat komt denk ik omdat men niet verder kijkt dan hun neus lang is

mua het begint wel steeds beter te worden, die Funke cakes zie ik nu juist in Duitsland voorbij komen (Tears from heaven etc). maargoed dat zijn volgens mij ook geen spullen dat in de supermarkten zal liggen
Pyromaniac! Cool
[-]
  •

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Duits ’vuurwerkslachtoffer’ heeft kogel in hoofd Palm Tree 0 188 04-01-2019 / 16:44
Laatste bericht: Palm Tree
  Houdt de kritiek op het vuurwerk pas op bij een totaalverbod? Palm Tree 0 220 04-01-2019 / 16:36
Laatste bericht: Palm Tree
  Hulpverleners op diverse plekken bekogeld met zwaar vuurwerk Robin 0 211 31-12-2018 / 01:32
Laatste bericht: Robin
  Politie op bezoek bij Amersfoortse kopers van illegaal vuurwerk Robin 9 466 31-12-2018 / 00:45
Laatste bericht: Noppes
  We trekken dit jaar extra veel geld uit voor vuurwerk Robin 3 346 28-12-2018 / 06:27
Laatste bericht: Robin
  Politie bekeurt zeventig mensen in Zeist vanwege aanschaf illegaal vuurwerk Robin 5 438 22-12-2018 / 20:29
Laatste bericht: brl-scv
  Inspectie: ruim kwart van import-vuurwerk niet veilig Robin 6 388 22-12-2018 / 08:35
  Politie vindt duizend kilo illegaal vuurwerk in woning Hoogvliet Robin 1 219 21-12-2018 / 21:42
Laatste bericht: Pyrokegel
  Politie neemt kilo's vuurwerk in beslag Robin 6 418 20-12-2018 / 19:58
Laatste bericht: vwkfreak1989
  Politie Groningen pakt makers van filmpjes met illegaal vuurwerk op Arjan 3 335 19-12-2018 / 07:17

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen:
1 gast(en)

Waarom Nederlanders massaal Duits vuurwerk kopen00